Co Miami musi poprawić przed następnym Grand Prix

Nowy układ Grand Prix Miami nie przypadł do gustu wszystkim kierowcom na padoku. Podczas konferencji prasowej Max Verstappen i Carlos Sainz mieli na celu szczególnie szykanę na końcu drugiego sektora, ich zdaniem nieodpowiednią dla ich samochodów.

opublikowany 10/05/2022 à 12:23

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Co Miami musi poprawić przed następnym Grand Prix

Kierowcy na padoku nie docenili szykany podczas Grand Prix Miami. © Zdjęcie Florenta Goodena / DPPI

Po długo oczekiwanym pierwszym Grand Prix w Miami nadszedł już czas na podsumowania sytuacji na Florydzie. Tor Miami International Autodrome oferował liczne wyprzedzenia w środku stawki. Długie proste ułatwiały kierowcom manewrowanie. Ale nie wszystkie zwroty przypadły do ​​gustu bohaterom Formuła 1, w szczególności końcówka drugiego sektora. Trzej kierowcy, którzy w niedzielę stanęli na podium, mieli okazję wyrazić siebie na tej części toru na Florydzie.  

« Myślę, że to szykana, że ​​ta generacja samochodów, które są ciężkie i szerokie, gdy przejeżdża się blisko tych dwóch krawędzi narożników, wydaje się, że potrzeba trochę szczęścia, aby je ominąć, a czasami jedzie się pod dziwnym kątem i samochód często podskakuje, czasem jednak dobrze to robisz i zyskujesz jedną dziesiątą lub dwie ", analiza Carlos Sainz.  

Pilot z Stabilny Ferrari nie jest jedynym, który uważa, że ​​koniec drugiego sektora Grand Prix Miami nie jest odpowiedni dla jednomiejscowy, " Tak, myślę, że gdybym jechał gokartem, byłaby to niezła szykana do pokonania, ale nie w samochodzie F1 takim jak ten, który mamy obecnie », dodaje Max Verstappen. Batavian ujawnił, że ta seria tur dała mu w kość podczas treningu swobodnego. „ Pamiętam, że podczas czterech okrążeń, które przejechałem w piątek, prawie się znokautowałem, bo uderzyłem w pierwszy krawężnik, a głowa odbijała się od lewej do prawej, co najmniej pięć lub sześć razy i to było naprawdę złe. »

Na następne Grand Prix w Miami obaj kierowcy mają już propozycje modyfikacji zakrętów od 14 do 16. „ Być może warto już zmodyfikować układ granic, tak aby rampa była nieco bardziej stopniowalna i przyjemniejsza do przekraczania, sugeruje kierowca Red Bulla. Ale tak, jest bardzo wolny i myślę, że nasze samochody są znacznie lepsze, jeśli jest to płynniejsza kombinacja. » Kolejnym udoskonaleniem, o które prosili kierowcy, jest dodanie TecPro, szczególnie po dwóch wypadkach Carlosa Sainza i Esteban Ocon Piątek w tej samej szykanie. 

Charles Leclerc, który oświadczył, że docenia tę szykanę, uważa, że ​​należy jeszcze dokonać modyfikacji. „ Zgadzam się, że w przypadku wyścigów możemy zrobić coś lepszego, ponieważ śledzenie nie było w tej części łatwe, również jeśli chodzi o widoczność, jest to dość trudne, gdy samochód jest z przodu, ponieważ trzeba być bardzo precyzyjnym na krawężnikach. » Dzięki temu krótkiemu postojowi w Stanach Zjednoczonych padok kieruje się teraz do Barcelony, przed ponownym przekroczeniem Atlantyku na Grand Prix Kanady, które odbędzie się 19 czerwca. 

CZYTAJ TAKŻE > WIDEO. Katastrofa Ocona w Miami: „Niedopuszczalne, że nie ma tam Tecpro”

0 Zobacz komentarze)