Udar cieplny Mercedesa w Austrii

Mercedes nie zabłysnął w Austrii, zakłóconej przez wysokie temperatury. Valtteri Bottas ratuje podium dla gwiazdorskiej marki, która zdaniem swojego szefa Toto Wolffa pokazała swoje słabości.

opublikowany 30/06/2019 à 19:18

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Udar cieplny Mercedesa w Austrii

Tylko Valtteri Bottas uratowałem niedzielę od Mercedes w Austrii. Fin utrzymał trzecie miejsce w tabeli czerwony Byk Ring, podczas gdy W10 w dużej mierze utrudniały problemy z przegrzaniem podczas wyścigu.

„Wiedzieliśmy, że to nasza pięta achillesowa i mieliśmy ten problem od początku sezonu. rozpoznać Toto Wolff, szef Mercedes-AMG F1. Próbowaliśmy pracować nad ograniczeniem utraty wydajności, ale ostatecznie naprawdę ciężko było patrzeć, jak samochody się kręcą, nie będąc w stanie się bronić ani atakować.

LObaj kierowcy mieli problemy z przegrzaniem w tak niewiarygodnie wysokich temperaturach. Musieliśmy całkowicie otworzyć nadwozie, zmniejszyć moc silnika i wykonać „podnoszenie i wybieg” (czynność polegająca na zdjęciu stopy z gazu na długo przed hamowaniem, zwykle w celu oszczędzania paliwa).

Mimo to nadal utrzymywaliśmy pewne tempo i przejechaliśmy kilka dobrych okrążeń. Mogliśmy mieć szansę na zwycięstwo, ale ograniczał nas mróz. »

Menedżer wspomniał także o nadchodzących letnich wyścigach, gdzie czynnik pogodowy może nadal działać na niekorzyść Mercedesa. „Nie mamy alternatywy: musimy rozwiązać ten problem, kontynuuje Wolff. Zwłaszcza Hockenheim i Budapeszt. Nie ma innych rozwiązań. »

Wolff również chciał pogratulować firmie Pirelli, a włoski producent był w centrum ewentualnego wycofania się z opon na sezon 2018 przed Grand Prix Austrii.

„Chcę im serdecznie pogratulować, kontynuuje Wolff. W obliczu opinii publicznej pozostali silni i dostarczyli produkt, który pozwolił im atakować do końca wyścigu. W 2018 r. pojawiły się pęcherze, ale w tym roku nie. »

Szef zespołu również oświadczył, że tak nie jest „Chcę być na miejscu komisarzy” odnośnie potencjalnej kary za przekroczenie Max Verstappen sur Charles Leclerc.

Hamilton w twardym

Gorzej dla Lewisa Hamiltona, z przednim skrzydłem uszkodzonym przez krawężnik, co zmusiło Mercedesa do zmiany elementu podczas pit stopu, przez co mistrz świata stracił nieco cenniejszy czas, dojeżdżając do mety dopiero na piątym miejscu Sebastian Vettel (Ferrari).

Brytyjczyk, podobnie jak jego szef, podkreślił potrzebę reagowania na obawy związane z przegrzaniem. „Myślę, że mieliśmy dobre tempo, samochód prowadził się dobrze, ale po prostu nie mogliśmy się ścigać z powodu przegrzania.

Wydawało się, że jest to ograniczenie naszego samochodu w ten weekend, a inne samochody nie sprawiały takich problemów jak my, więc będziemy musieli się temu przyjrzeć i spróbować rozwiązać ten problem. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Austrii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Spielbergu, w numerze 2223 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)