Wyścigi sprinterskie 2023: dla Rossa Brawna tor jest kluczem do sukcesu

Zachwycony widowiskiem, jakie zapewnia ostatni wyścig sprinterski sezonu 2022 na torze Interlagos, dyrektor sportowy i techniczny F1 zajmie się wyborem torów na przyszły sezon.

opublikowany 13/11/2022 à 08:30

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Wyścigi sprinterskie 2023: dla Rossa Brawna tor jest kluczem do sukcesu

Wyścig Interlagos Sprint będzie zapewniał rozrywkę na torze / © DPPI

Ross Brawn uśmiechał się na myśl o wielkich dniach pod koniec trzeciego i ostatniego wyścigu sprinterskiego sezonu 3. Podobnie jak w zeszłym roku, trasa Interlagos pozwoliła koncepcji osiągnąć pełny potencjał; co niekoniecznie miało miejsce w przypadku Imoli i Spielberga na początku sezonu.

Tym razem bitwa, którą stoczył George Russel, Carlos Sainz, Lewis Hamilton et Max Verstappen z wielkimi seriami kolorowych wyprzedzań uzasadniał format raczej krytykowany przez kierowców.

« Po raz kolejny pokazuje, że gdy kierowca wyścigowy wsadzi się do samochodu wyścigowego, daje z siebie wszystko! — wykrzyknął rozpromieniony Brytyjczyk. Nie, Max nie wziął marginesu, bo jak słyszałem, ma już tytuł. On walczył ! »

Ten sprinterski wyścig na Interlagos, który okazał się równie spektakularny jak w zeszłym roku, pokazuje w każdym razie, że głównym składnikiem sukcesu jest tor i tylko tor.

« Musi oferować możliwość biegania i wyprzedzania– nalegał Brawn. Interlagos to prawdopodobnie najlepszy tor do wyścigu sprinterskiego, podczas gdy Monako byłoby najgorsze. Dlatego decydujący będzie wybór sześciu torów, na których w przyszłym roku odbędzie się wyścig sprinterski. Znajdziemy odpowiednie obwody. Rodzaj toru ma wysoki priorytet! »

CZYTAJ TAKŻE > Russell wygrywa sprint, Mercedes w pierwszym rzędzie przed Grand Prix

Jeśli Brytyjczyk zamierza zająć się selekcją sześć torów, na których w 2023 r. odbędzie się Sprint, jest bardziej ostrożny przy omawianiu możliwych zmian, które mogą nastąpić.

« Kiedy zdefiniujemy najbardziej odpowiednie obwody, możemy przyjrzeć się formatowi, on kontynuował. Biorąc to pod uwagę, myślę, że obecny działa bardzo dobrze i należy zachować szczególną ostrożność przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian.

Jestem zwolennikiem raczej ewolucji niż rewolucji, takiej jak przeniesienie momentu parc ferme, aby nadać EL2 większe znaczenie. Wszystko to będzie przedmiotem dyskusji podczas następnej Komisji F1 w Abu Zabi ".

Brawn w przyszłym roku cofnie się o krok, ale na stanowisku byłego dyrektora technicznego Ferrari i główny zespół Mercedes powinien jednak kontynuować pracę nad projektami specjalnymi.

« Nie chcę już więcej codziennych obowiązków, ale taki projekt jest dużym wyzwaniem i zabawą Konkluduje.

Oczywiście pod warunkiem, że działa na właściwych obwodach.

CZYTAJ TAKŻE > Ku zmianie formatu wyścigów sprinterskich?

0 Zobacz komentarze)