Przebicia: Pirelli obwinia gruz

Fernando Alonso i Sebastian Vettel doznali przebitych opon podczas drugiej wolnej sesji Grand Prix Belgii. Pirelli stara się rozwiać obawy przed przedwczesnym rozwarstwieniem swoich opon.

opublikowany 23/08/2013 à 18:01

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Przebicia: Pirelli obwinia gruz

Odkąd nowe opony zostały zabrane na Grand Prix Węgier, padok F1 myślał, że pozbył się problemu rozwarstwiania, który miał jego największy kryzys na Silverstone i co zmusiło FIA do podjęcia większych kroków, aby na to pozwolić Pirelli modyfikuje swoje opony, Niemniej jednak, Sebastian Vettel et Fernando Alonso obaj doznali tajemniczego przebicia prawej tylnej opony druga darmowa sesja treningowa na torze Spa-Francorchamps kwestionowane dzisiejszego popołudnia. Włoski producent intensywnie pracuje nad ustaleniem dokładnej przyczyny tych incydentów, a przede wszystkim stara się zapewnić zespoły o niezawodności swoich nowych mieszanek.

Według Paula Hembery'ego pierwsze elementy wskazują, że do przebić doszło w elemencie niezależnym od odpowiedzialności Pirelli. „Zarówno Sebastian Vettel, jak i Fernando Alonso przebili gumę pod koniec sesji na 14. zakręcie i obecnie badamy przyczynę. Ze wstępnych analiz wynika, że ​​przyczyną obu przebić był element zewnętrzny, prawdopodobnie gruz znajdujący się na torze. » Po skorzystaniu z sesji konkurencyjnej na suchej nawierzchni z twardymi i średnimi oponami dostawca F1 był w stanie podkreślić różne strategie mające zastosowanie w wyścigu, jeśli warunki w belgijskich Ardenach pozostaną normalne. „W normalnych warunkach wyścigowych spodziewalibyśmy się dwóch lub trzech postojów. Jednak biorąc pod uwagę ryzyko deszczu i częste przejazdy samochodem bezpieczeństwa w Spa, elastyczne podejście niewątpliwie się opłaci. Jest wiele możliwości na ten weekend. »

0 Zobacz komentarze)