De Vries „bardziej gotowy niż kiedykolwiek” w miarę zbliżania się pierwszego Grand Prix

AlphaTauri po trudnym sezonie 2022 musi awansować w rankingach. Ale jego nowy rekrut, Nyck de Vries, jest gotowy dać z siebie wszystko.

opublikowany 01/03/2023 à 17:11

Elie-Sara Couttet

0 Zobacz komentarze)

De Vries „bardziej gotowy niż kiedykolwiek” w miarę zbliżania się pierwszego Grand Prix

Gdy zbliża się pierwsze Grand Prix sezonu, Nyck de Vries jest więcej niż gotowy. ©Xavi Bonilla / DPPI

Podobnie jak jego konkurenci, Alfa Tauryń przygotowuje się do powrotu cyrku Formuła 1 w Bahrajnie podczas pierwszego Grand Prix w tym roku. A to ćwiczenie zapowiada się niebezpieczne dla warsztatu w Faenzie po bardziej zróżnicowanej kampanii na rok 2022. AT03 był kapryśny, niezrozumiały zarówno w dobrych, jak i złych czasach, w każdym razie niewystarczający, aby Haas 8 miejsce w kategorii Producentów. Pierre Gasly wyjeżdżam na Alpine pozostawia miejsce dla bardziej doświadczonego debiutanta, Nycka de Vriesa. « Od października wiedziałem, że będę na starcie, więc czekanie było długie i czekałem na ten moment nie przez ostatnie pięć, sześć, siedem miesięcy, ale całe życie. Jestem gotowy bardziej niż kiedykolwiek! " – deklaruje Holender.

 

De Vries długo czekał na swoją kolej w Formule 1, ale zdobył tytuł mistrza Formuła 2 z ART Grand Prix w 2019 roku i koronacją w Formuła E obok Mercedes w 2021 roku. Mając 28 lat, brał udział w kilku kategoriach i jeździł już czterema różnymi samochodami Formuły 1. Podchodzi więc do pierwszego sezonu jak na starter ze spokojem i filozofią: « Kiedy jesteś w samochodzie i silnik jest włączony, jesteś całkiem sam, wszystko jest w miarę cicho, jesteś ty i samochód– wyjaśnia de Vries. Nie sądzę więc, że będzie się znacznie różnić od innej sieci oczekującej na zgaśnięcie świateł. To po prostu kolejny samochód. Nie sądzę, że poczuję się szczególnie inaczej. To raczej otaczający ekosystem będzie miał ogromne znaczenie w weekendy i dni poprzedzające. Ale poza tym doświadczyłem wielu odejścia, to będzie jeszcze jeden. »

Z przodu, Yuki tsunoda rozpocznie swój trzeci sezon w siostrzanym zespole czerwony Byk, gdzie będzie musiał wykazać się bardziej niż kiedykolwiek, aby utrzymać swoje miejsce. Austriacki dom nie jest zbyt cierpliwy wobec swoich kierowców, a sześciu młodych członków akademii Red Bulla stanie na polach startowych w lobby Formuły 1. Ale Tsunoda objął prowadzenie: „ Naprawdę nie mogę się doczekać ponownej jazdy. W tym roku moim celem są bardziej konsekwentne występy przez cały weekend. Zaszły pewne zmiany, mam nowego trenera i kilku nowych inżynierów, ale osobiście czuję się dobrze przygotowany. »

AlphaTauri, dobrzy uczniowie w testach zimowych

Aby przygotować się do sezonu, trzy dni przedsezonowych testów były niezbędne dla wszystkich zespołów. Najlepszym uczniem był AlphaTauri, który przejechał łącznie 456 okrążeń, najwięcej w całej stawce. Nyck de Vries był drugim kierowcą, który pokonał najwięcej pętli na torze w Bahrajnie Fernando Alonso i jego dodatkowe pół dnia. „ Zrobiliśmy wiele okrążeń, podczas których mogliśmy uruchomić nasz program i wiele się dowiedzieć o naszym pakiecie, testując różne rzeczy– mówi Holender. Trudno jest dobrze ocenić, gdzie jesteśmy, ponieważ środek stawki wygląda na bardzo ciasny, więc miejmy nadzieję, że możemy się w nim znaleźć. Myślę, że 2 dziesiąte wystarczą, żeby zburzyć porządek, to wyzwanie, ale damy z siebie wszystko. » 

Opierając się na swoich doświadczeniach z zeszłego roku, Tsunoda dodaje: „ Są pewne aspekty pakietu, w których czuję prawdziwą poprawę w stosunku do zeszłorocznego samochodu, a w innych wciąż mamy nad czym pracować. Ogólnie był to dobry test, podczas którego byliśmy zespołem, który pokonał największy dystans, łącząc długie przejazdy i testy wydajności, i jak dotąd niezawodność wydaje się dobra. Był to problem na początku poprzedniego sezonu. Widzieć poprawę napawa optymizmem i musimy utrzymać tę dynamikę w ten weekend. »

Kolejnym ulepszeniem odnotowanym przez japońskiego pilota na AT04 jest zwiększenie siły docisku aerodynamicznego. Tam, gdzie jego poprzednik dużo się przemieszczał, co utrudniało oszczędzanie opon, model jednomiejscowy roku 2023 nie wydaje się być bardziej dotknięty tym problemem. „ Na ten sezon wymienione opony, wspomina japoński pilot. Podczas zeszłotygodniowych testów czułem, że zachowywali się inaczej, szczególnie podczas długich przejazdów. Musieliśmy się więc dostosować, jak wszyscy inni. Degradacja wydawała się dość duża, ale większość sztafet robiłem w upalny dzień, podczas gdy w ten weekend najważniejsze momenty miały miejsce w nocy, przy niższych temperaturach. »

Wyścig odbędzie się o godzinie 16:5 w niedzielę 23 marca, a dwaj kierowcy z włoskiego garażu mają do rozegrania sezon XNUMX spotkań, aby przywrócić AlphaTauri kolory i awansować w rankingach.

CZYTAJ TAKŻE > Program Grand Prix Bahrajnu 2023

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz