Niewystarczające ulepszenia w klanie Ferrari

Nieobecne na katalońskim podium modele SF90 Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerca pokazały swoje ograniczenia w wyścigu z Mercedesem, ale także Red Bullem Maxa Verstappena.

opublikowany 12/05/2019 à 20:21

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Niewystarczające ulepszenia w klanie Ferrari

Trasę do Barcelony opuściliśmy z Ferrari SF90 w dobrym nastroju podczas zimowych testów i bombardowany wśród logicznych faworytów sezonu 2019.

Ale jasne jest, że po pięciu wyścigach też nie Sebastian Vettel ni Charles Leclerc nie byli w stanie wygrać ani jednego wydarzenia, nawet jeśli Leclerc został pozbawiony ewentualnego sukcesu w Bahrajnie przez mechaników swojej jednomiejscowy.

Oczekiwano zatem rundy barcelońskiej, na którą po powrocie do Europy zgodnie z tradycją nakazano wprowadzić szereg nowych elementów. W szczególności Ferrari zdecydowało się przyspieszyć rozwój silników, aby spróbować dogonić konkurencję Mercedes W10… na próżno, biorąc pod uwagę wynik niedzielnego Grand Prix Hiszpanii.

Pobity przez Hamilton et Bottas na pierwszym zakręcie zobaczyli Vettel i Leclerc Max Verstappen przekradając się pomiędzy 2. a 3. zakrętem, aby zająć trzecie miejsce i nie odpuszczać aż do mety, wykluczając po raz drugi w tym roku Ferrari z podium.

Kiedy przychodzi czas podsumowań, Mattia Binotto, szef działu zarządzania sportem w Maranello, nie ukrywa faktu, że aktualizacje włoskiego jednomiejscowego samochodu nie przyniosły oczekiwanych korzyści.

« Aktualizacje wprowadzone w Barcelonie, zarówno aerodynamiczne, jak i silnika, sprawdziły się i jesteśmy z nich bardzo zadowoleni, ale okazały się niewystarczające, – twierdzi Włoch.

Musimy teraz przeanalizować i zastanowić się nad tym, co poszło nie tak. Myślę, że w tym momencie nie mamy jasnej odpowiedzi. Wiemy, że mamy wiele do zrobienia i musimy się poprawić.

Nie tracimy nadziei. Atmosfera w zespole jest nadal dobra, a chęć poprawy jest ogromna, musimy teraz zareagować naszymi działaniami. Gratulacje dla Mercedesa za to, co do tej pory osiągnęli. »

Vettelowi na starcie przeszkadzało przebicie opony

Walcząc z Hamiltonem i Bottasem na pierwszym zakręcie, Vettel mógł na początku wyścigu znaleźć się w strumieniu powietrza za Mercedesami W10, ale jego tempo zostało zakłócone przez zestaw opon. „ Dzisiaj mniej więcej zmaksymalizowaliśmy nasz wynik, analizuje Niemca.

To był oczywiście dla nas rozczarowujący wyścig, ponieważ liczyliśmy na to, że będziemy znacznie szybsi. Po starcie miałem szansę z samochodami z przodu, ale przebita opona zagroziła mojemu wyścigowi.

Wiem, że wyścigu nie wygrywa się na pierwszym zakręcie, ale pomyślałem, że przynajmniej powalczę z Mercedesem. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Hiszpanii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Katalonii, w numerze 2216 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz