Domenicali omawia możliwość zorganizowania Grand Prix w Madrycie

Do przejęcia od Barcelony w kalendarzu F1 pretendują dwa projekty: Targi Madryckie i Jarama. Domenicali mówi więcej.

opublikowany 01/12/2022 à 15:19

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Domenicali omawia możliwość zorganizowania Grand Prix w Madrycie

Stefano Domenicali na Grand Prix Meksyku (fot. Xavi Bonilla / DPPI

Zaproszony do okrągłego stołu w refektarzu katedry w Pampelunie (Hiszpania), Stefano Domenicali mówił o możliwym zorganizowaniu Grand Prix Hiszpanii w nadchodzących latach na torze innym niż Barcelona. Umowa łącząca trasę katalońską z Formuła 1 wygasa z końcem 2025 r., a Madryt już przygotował się do przejęcia go.

„Najwłaściwszą rzeczą, jaką mogę w tej chwili powiedzieć, jest to, że na kilka następnych lat mamy umowę z torem w Barcelonie, z czego jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni. odpowiedział prezydent F1 naszym kolegom z MARCA. Madryt zaproponował nam nowy projekt, interesujący, który trzeba będzie opracować, aby zrozumieć, czy może być zrównoważony z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia. To pokazuje, że Formuła 1 zyskuje na popularności w Hiszpanii m.in Fernando Alonso et Carlos Sainz. Z pewnością pomoże to w znalezieniu ważnego i solidnego rozwiązania dla przyszłości Formuły 1 w tym kraju. »

Popularność, która jednak nie wystarczy, aby zorganizować dwie imprezy na hiszpańskiej ziemi. Domenicali zawsze: „To dzieje się teraz we Włoszech (z Monzą i Imolą. Przypis wydawcy), ale zobaczymy w przyszłości. Biorąc pod uwagę, jak rozwijamy się na całym świecie, posiadanie dwóch Grand Prix w tym samym kraju jest bardzo trudne w Europie. W innych częściach świata, np. w Stanach Zjednoczonych, wymiary są zupełnie inne. Rzeczywistość naszego wzrostu mówi nam, że jest on bardzo trudny, ale nigdy nie powinniśmy mówić nigdy. »

IFEMA trzyma linę

Gdyby wielki Barnum z F1 miał osiedlić się w stolicy Hiszpanii, jest to półmiejska trasa po terenach IFEMA, która miałaby więcej mocy niż powrót na stały tor Jarama, położony na północ od Madrytu i który w przeszłości dziewięć razy był gospodarzem Grand Prix Hiszpanii. „Możliwość, którą badaliśmy, dotyczy bardziej IFEMA niż Jaramy”, potwierdza włoski przywódca. Ten ostatni rozmawiał już z José Vincente de los Mozos, który wkrótce nie będzie już dyrektorem przemysłowym Renault odkąd marka Diamond ogłosiła, że ​​wkrótce zastąpi go człowiek pełniący obecnie funkcję Dyrektora Jakości, Francuz Thierry Charvet. Od czerwca 2020 r. José Vincente de los Mozos jest także przewodniczącym Komitetu Wykonawczego IFEMA.

IFEMA, targi madryckie, uważane są za znacznie bardziej efektowne niż zrujnowana Jarama, będąca gospodarzem F1. Instytucja ta, będąca głównym obiektem wystawienniczym w stolicy, organizuje 800 targów, kongresów i innych wydarzeń, które przyciągają około 4 miliony ludzi rocznie na 240 000 metrów kwadratowych powierzchni, 13 pawilonów, 2 centrów kongresowych i wielu przestrzeni zewnętrznych. To tutaj znajduje się także stadion Realu Madryt Santiago Bernabeu, a także przyszły stadion klubu Merengue. Centrum nerwowe, które bardziej pokrywa się z ewolucją F1 i jej nowymi miejscami docelowymi, którymi są Miami lub Las Vegas. Po stronie Jaramy konieczna jest renowacja, aby dostosować tor do obecnych standardów. Projekt, dla którego we wrześniu FIA dała zielone światło z planem przejścia z 3,8 do 4,1 km. 

Wydaje się, że IFEMA jest jeszcze bardziej wyprzedzona, ponieważ będzie gospodarzem pierwszej oficjalnej wystawy Formuły 1. Od 24 marca do 16 lipca 2023 r. F1 uruchomi „Wystawę” z sześcioma specjalnie zaprojektowanymi salami, których kasa biletowa jest już otwarta.

CZYTAJ TAKŻE > Kasa biletowa na „Wystawę F1” jest czynna

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

L

Laurenta MOLINEAU

01 o 12:2022

i co oznacza dla niego Grand Prix na nowojorskiej giełdzie?

Aby napisać komentarz