Podwójna emerytura Renault: „Nasz sezon zaczął się bardzo źle”

Renautl wycofał się z wyścigu z powodu awarii MGU-K na kilka okrążeń przed metą Grand Prix Bahrajnu. Cyril Abiteboul niecierpliwi się obawami dotyczącymi niezawodności.

opublikowany 01/04/2019 à 11:47

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Podwójna emerytura Renault: „Nasz sezon zaczął się bardzo źle”

Renault wydawało się, że spokojnie zmierza w stronę dobrego wyniku podczas Grand Prix Bahrajnu w niedzielę 31 marca. Startując z odległej 17. pozycji, Nico Hülkenberg wyszedł żywy z pierwszych okrążeń w peletonie i był na szóstym miejscu, gdy jego silnik uległ awarii trzy okrążenia do końca!

„Nagle straciłem całą moc i to był koniec.– wyjaśnia Niemiec.  Dziś naprawdę trudno to przełknąć (Niedziela). Ten sport potrafi być czasami bardzo okrutny. Zespół wykonał świetną robotę, realizując strategię dwóch postojów, i możemy wyciągnąć z niej kilka pozytywów. »

 

W tym samym czasie ten sam los spotkał jego kolegę z drużyny, Daniela Ricciardo. „Mieliśmy problem z MGU-K (układ usuwania zacięć hamulcowych. Przyp. red.) na koniec wyścigu. To był bardzo pracowity weekend, pełen wzlotów i upadków. Poświęcimy czas, aby wszystko przetrawić.– mówi były pilot czerwony Byk, który z trudem realizował strategię kompleksowej.

„Nasze tempo na początku wyglądało na konkurencyjne, więc postawiliśmy na strategię jednego przystanku, kontynuuje Australijczyk. Im dalej robiliśmy postępy podczas mojego pierwszego przejazdu, tym bardziej czułem, że opony mają problemy. Z perspektywy czasu lepiej byłoby zrobić dwa przystanki. Pod koniec nie mogłem już za bardzo się obronić przed tymi, którzy wracali. »

Główny zespół Cyril Abiteboul zdaje sobie z tego sprawę, to podwójne zaniechanie nie jest godne ambicji Renault. „Po bardzo intensywnej zimie nasz sezon rozpoczął się bardzo źle. Podobnie jak w Melbourne, nasze kwalifikacje w Bahrajnie były poważnie utrudnione z powodu drobnych problemów elektronicznych w obu samochodach. Dzisiaj nasz wyścig dobiegł końca tak blisko mety. Spotkaliśmy się już z tymi problemami, ale nie udało nam się ich rozwiązać w Bahrajnie, analizuje Francuz.

Problemy te są coraz bardziej frustrujące i nie do zaakceptowania do tego stopnia, że ​​oba samochody wykazały doskonałą konkurencyjność zarówno na okrążeniu, jak i w wyścigu. » W Mistrzostwach Producentów Renault pozostaje z sześcioma punktami i zajmuje dopiero siódme miejsce.

W tym tygodniu Daniel Ricciardo i Jack Aitken zostaną zmobilizowani na prywatne testy w Bahrajnie. „Daniel będzie nadal zapoznawał się z samochodem, przeprowadzając prace związane z osiągami podczas testów. Musimy zareagować i skoncentrować naszą uwagę na niezawodności. »

Zapoznaj się z analizą GP Bahrajnu przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2210tygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)