Na kwarantannie z AUTOhebdo – Ayrton Senna do Brasil, król deszczu!

Czy Ty również masz trudności ze wsparciem środków ograniczających rozprzestrzenianie się wirusa wprowadzonych przez Francję w celu walki z Covid-19? Czy tęsknisz za ekscytacją zapalonych pięciu czerwonych świateł i dźwiękiem silników? Nie panikuj, AUTOtygodniowo oferuje dobry plan na każdy dzień, który doda Ci energii, zapachem spalonej gumy! Dziś Ayrton Senna obchodziłby swoje 60. urodziny; Przypomnij sobie niektóre najważniejsze momenty w jego karierze.

opublikowany 21/03/2020 à 11:38

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Na kwarantannie z AUTOhebdo – Ayrton Senna do Brasil, król deszczu!

Nie będziemy podsumowywać kariery trzykrotnego mistrza świata Formuła 1 lub jego pojedynek z Alain Prost, ani nie będziesz wymieniał listy zwycięstw i Polaków. Wśród entuzjastów liczy się dotarcie do sedna, dlatego przedstawiamy specjalną playlistę „deszczową”, w której spisał się Ayrton Senna.

Grand Prix Monako 1984 – rewelacja

Oto ostatnie okrążenia zawodów, podczas których Brazylijczyk, jadący wówczas na skromnym Tolemanie, dał się poznać opinii publicznej wyjątkową jazdą. Zwycięstwo Alaina Prosta (McLaren) został uratowany dzięki zatrzymaniu wyścigu podjętemu przez Jacky'ego Ickxa!

 

 

Grand Prix Portugalii 1985 – pierwsze zwycięstwo

Król deszczu igrał z elementami klimatycznymi w Estoril. Istnieje kilka filmów, ale żeby urozmaicić przyjemności, oto najlepsze momenty tego ważnego występu, bez komentarzy! Możliwość usłyszenia dźwięków otoczenia, ale także melodii monstrualnych jednomiejscowych turbodoładowanych samochodów, wyposażonych w niesamowity moment obrotowy na mokrym torze. Niezła sztuka.

 

 

Grand Prix Brazylii 1991 – Pod koniec wysiłku

Ten wyścig sam w sobie nie jest gorączkowy. Ayrton Senna ucieka ze swojego 54. pole position, aby wygrać w Sao Paulo przed Ricardo Patrese (Williams) po prowadzeniu przez wszystkie 71 okrążeń GP. 

Jednak ten sukces jest osiągnięciem. Z jednej strony Ayrtonowi Sennie jak dotąd nigdy nie udało się wymachiwać brazylijską flagą przed swoimi zwolennikami. Trzeba było przezwyciężyć klątwę. Ale przede wszystkim Brazylia 1991 utkwiła w pamięci przeszywającym krzykiem, mieszaniną bólu, wyczerpania i wybawienia.

 

 

W kokpicie McLarena zawiodły prawie wszystkie biegi w skrzyni biegów, przez co „Magic” do końca wyścigu mógł korzystać wyłącznie z szóstego biegu. „Wyobraźcie sobie: spadek z 300 do 70 km/h, tylko przy hamulcach, z silnikiem pchającym mnie i zjeżdżającym z kursu” – wyjaśnia zwycięzca po przewiezieniu samochodem medycznym na podium. 

 

Grand Prix Europy 1993 – okrążenie w ramach antologii

Bez wątpienia najsłynniejsze pierwsze okrążenie w Formule 1. Po trudnym starcie Ayrton Senna przed pierwszym zakrętem spadł na piąte miejsce. Na angielskim torze (i przy pogodzie) w Donington zrekompensował braki wydajności swojego McLarena, wyprzedzając Michael Schumacher (Benetton) na trzecim zakręcie.

 

 

Następnie po brawurowym ataku z zewnątrz złapał Karla Wendlingera (Saubera). Ledwie czas powiedzieć „Ford V8”, kiedy jest tutaj obok Damona Hilla (Williamsa)! Pozostało mu jedynie oskrzydlić swojego najlepszego wroga, Alaina Prosta (Williams). Odbywa się to w 10. turze wyścigu. Po niecałych 4 km jest na prowadzeniu! 

Bonus: punkt widzenia widza 

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz