Ekskluzywny wywiad z Jeanem Todtem: „Nie mam czasu na nostalgię”

Jean Todt zgodził się opowiedzieć o swojej bardzo bogatej karierze w sportach motorowych i w FIA w ramach wywiadu, który można znaleźć w całości w numerze 2213 AUTOhebdo.

opublikowany 24/04/2019 à 14:59

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ekskluzywny wywiad z Jeanem Todtem: „Nie mam czasu na nostalgię”

Jean Todt zgodził się AUTOtygodniowo ekskluzywny wywiad, który można znaleźć w numerze 2213, dostępnym także w kioskachw wersji cyfrowej. Prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) przyjął nas w swoim paryskim biurze na osobistą rozmowę na temat jego związków ze sportami motorowymi.

Przed wzięciem Peugeot ku sukcesom w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Paryż-Dakar i 24 godziny Le MansJean Todt był pilotem pożądanym przez najlepszych kierowców w latach 1970., a w 1981 r. wraz z Guyem Fréquelinem został wicemistrzem świata. 

Jednak mając 73 lata, Specjalny Wysłannik Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) ds. bezpieczeństwa drogowego nie obejrzał się jeszcze wstecz. „Życie to droga, która mija szybko i nie mam czasu na nostalgię! Jestem taki uprzywilejowany móc pracować przez 50 lat w branży, która mnie fascynuje, czyli w przemyśle samochodowym. Równie motywująca jest możliwość wniesienia czegoś dzisiaj do osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji. A co do nostalgii, zobaczymy trochę później. Może kiedy Poświęcę czas na obejrzenie starych zdjęć, do książki, którą chcę zrobić za kilka latOn wyjaśnia.

Jean Todt był na tyle miły, że wyjaśnił, w jaki sposób praca pilota pomogła mu przygotować się do kariery szefa zespołu. „Zarabiałem bardzo dobrze i Potraktowałem to jako praktykę do przyszłej pracy jako szef zespołu bieganie, co było moim celem. Dlatego nigdy nie jeździłem przez dłuższy czas z tym samym kierowcą, jak robią to dzisiaj Daniel Elena czy Julien Ingrassia. 


Jean Todt siedzący po prawej stronie Ove Andersson (Peugeot 504) na podium Rajdu Safari w Afryce Wschodniej w 1973 r. © DPPI

Jeździłem wspólnie z około trzydziestoma kierowcami, francuskimi i zagranicznymi, dla piętnastu różnych zespołów. Chciałem poznać wszystkich, odkryć wszystkie sposoby pracy i Miałem bardzo dobrą pozycję, żeby wszystko obserwować: to był mój uniwersytet », analizuje były dyrektor Stabilny Ferrari w latach 1993-2007.

Cały wywiad z Jeanem Todtem znajdziesz w numerze 2213 AUTOtygodniowo, dostępny w kioskach i w wersji cyfrowej.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz