F1 2011: FIA zaprasza kandydatów

W piątek FIA oficjalnie zaprosiła zespoły zainteresowane dołączeniem do Mistrzostw Świata Formuły 1 do składania wniosków do 15 kwietnia.

opublikowany 20/03/2010 à 10:46

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

F1 2011: FIA zaprasza kandydatów

W pierwszym Grand Prix sezonu 2010 wzięło udział dwanaście drużyn. Formuła 1. Combien seront là en 2011 ? La FIA cherche à répondre à cette question en lançant un nouvel appel en candidature après avoir fait de même en 2009. L?an passé, dix écuries disputaient le championnat et trois autres (Manor, Campos, USF1) devaient les rejoindre en 2010. La première est devenue Virgin Racing, la deuxième HRT et la dernière a jeté l?éponge. En outre, devant le retrait annoncé de BMW, Lotus avait récupéré une entrée, avant que Toyota ne décide de stopper son implication en F1, sans que sa place ne puisse profiter à Stefan GP, qui ambitionnait d?être la fameuse treizième équipe.

Dlatego też, po konkretnym scenariuszu z 2009 roku, FIA pragnie „zwerbować” trzynasty zespół, który ozdobi swoje pola startowe 26 samochodami. Nadal konieczne jest, aby zespoły obecne w tym sezonie nie poddawały się po drodze. Międzynarodowa Federacja Samochodowa rozpoczyna zatem nabór wniosków na sezon Formuły 2011 1, mając nadzieję, że uda jej się wybrać jedną lub więcej solidnych konstrukcji, na podstawie których zbuduje się F1, która utrzyma wizerunek doskonałości.

Ponieważ wraz z prawie przeoczonymi przyjazdami Virgin Racing i HRT doskonałość F1 została uderzona. Dlatego FIA oprócz depozytu w wysokości 1000 euro wymaga, aby zespoły ubiegające się o start w sezonie 2011 miały plan długoterminowego wejścia do F1. Jednak z pewnością taki był zamysł USF1 rok temu? Po 15 kwietnia 2010 r., ostatecznym terminie nadsyłania zgłoszeń, Federacja poinformuje o sposobie wyboru zespołów, mając obowiązek ogłosić ostateczny wybór w lipcu.

Miejmy nadzieję, że w tym sezonie FIA ​​udowodni, że jest nienaganna w wyborze zespołów, podczas gdy w 2009 roku narosły kontrowersje dotyczące tego procesu. Podejrzewano, że FIA ​​faworyzuje zespoły decydujące się na wyposażenie się w silnik Cosworth, co było bardzo ciekawym procesem, jeśli chodzi o wybór zespołów, które mają być najbardziej niezawodne pod względem technicznym i finansowym. To właśnie na ten punkt FIA kładzie nacisk w tym roku, chcąc uniknąć niepewności co do możliwości technicznych, ludzkich i finansowych zespołu na kilka dni przed rozpoczęciem kolejnego sezonu.

Logicznie rzecz biorąc, jeśli zespoły obecne w sezonie 2010 nie rzucą ręcznika przed opublikowaniem przez FIA decyzji w sprawie nowych zawodników, należy wyznaczyć „zarejestrowany” zespół na trzynastego zawodnika sezonu 2011, a nawet 2012, gdyż umowa minimalna obejmuje okres dwóch lat. Następnie FIA ​​wybierze jeden lub nawet kilka „rezerwowych” zespołów, aby zrekompensować ewentualne odejście jednego z trzynastu „regularnych” zespołów.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz