F1, Le Mans, Rajd: perełki z wyprzedaży Artcurial na Rétromobile 2020

Artcurial będzie wystawiał na sprzedaż, na marginesie targów Rétromobile 2020, legendarne pojazdy wyczynowe (Ferrari Formuła 1, Ford Escort RS, Rondeau, Jaguar itp.). 

opublikowany 18/01/2020 à 15:12

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

F1, Le Mans, Rajd: perełki z wyprzedaży Artcurial na Rétromobile 2020

Tradycja jest dobrze ugruntowana. Co roku w lutym aukcja przerywa pokaz Rétromobile w Paryżu. W edycji 2020 (5–9 lutego) francuski dom Artcurial zaoferuje 7 lutego mnóstwo wyjątkowych pojazdów, z częścią zarezerwowaną dla zawodów. Oto najpiękniejsze samochody, które można kupić… lub podziwiać:

Ferrari 126 C3 

Zapewniamy, że nie jest to nazwa najłatwiejsza do zapamiętania, ale zapisała się w historii Formuła 1. Pierwszym modelem był model 1983 C126, wyprodukowany latem 3 roku jednomiejscowy z włókna węglowego stworzonego w warsztatach Maranello. 

Lżejszy od swojego poprzednika, jest też mocniejszy. Jego „mały” silnik 6-litrowy silnik V1,5 Turbo, otwarty do 120 stopni, rozwija się 600 koni mechanicznych przy łącznej wadze 552 kg! 

Zbudowano cztery podwozia, w tym numer 068, wystawiony na sprzedaż w Rétromobile. Nie udaje mu się to René Arnoux podczas Grand Prix Austrii. Francuz ma za sobą dwie zwycięskie rundy w Niemczech i Holandii, co oznacza, że ​​jest w dobrej formie.

Mistrz Europy w Formuła 2 pojedzie swoim samochodem po szybkich zakrętach starego toru Zeltweg (obecnie czerwony Byk Ring te dni), ale zakończy się na drugim miejscu po piętach Nelsona Piqueta (Brabham). 

 

 

Będzie to jedyny udział tego samochodu w Grand Prix, który znajdzie rekonwersję w prywatnych testach. Następnie kontrolę nad samochodem przejął francuski importer Charles Pozzi, zanim został on sprzedany Michelowi Hommellowi (założycielowi w szczególności AUTOtygodniowo), który do dziś przechowuje go w swoim Manoir de l'Automobile w Lohéac (Ille-et-Vilaine). 

Szacunek: od 600 000 do 1 miliona euro

Ford Escort RS Mk1 600 Gr.2

Lubisz trwały poślizg i minimalną przyczepność? Oto samochód stworzony dla Ciebie. Escort to „ten” model, który dzięki swoim zobowiązaniom zapewnił Fordowi konkurencyjny wizerunek rallyejuż w 1968 roku.

 

 

 

Oczywiście jest mnóstwo eskort. Ale ten egzemplarz to skarb, nic więcej, nic mniej! Wygrała Rajd 1 Jezior (dawna nazwa Rajdu Finlandii) w 000 roku z załogą Timo Mäkinenem i Henrym Liddonem. Timo Mäkinen uważany jest za jednego z pierwszych „Latających Finów” Rajdowych Mistrzostw Świata.

Szacunek: od 180 000 do 220 000 euro 

 

Jaguara XJ220C Le Mans

Mało znane, za to dzieło można umrzeć. Jaguar JX 220 w konfiguracji Le Mans to jeden z najpiękniejszych GT lat 1990. Po dwóch zwycięstwach w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach 1988 i 1990 z prototypami XJ-R 8 i XR 12, Tom Walkinshaw Team Racing wyczuwa właściwy ruch marketingowy, gdy angielska marka ogłasza supersamochód XJ 220.

 


© Rémi Dargegen

Kategoria GT wita tę wersję Competition („C” w nazwie) podczas edycji 1993. 6-litrowy silnik V3 z podwójnym turbodoładowaniem jest ograniczony ze względu na przepisy, a moc oscyluje między 5 a 500 KM przy maksymalnej pojemności z 680 kanapek.

 

 

Wprowadzono trzy przykłady, w tym ten model, zarezerwowany dla Paula Belmondo, Jaya Cochrana i Andreasa Fuchsa. Ten ostatni rano objął prowadzenie w tej kategorii, ale musiał się poddać po poślizgu i pęknięciu uszczelki pod głowicą. 

Dwa lata później Brytyjczyk Richard Piper, James Weaver i Tiff Needell mieli jeszcze mniej szczęścia – awaria silnika. Od tego czasu ten GT był starannie konserwowany przez japońskiego entuzjastę. 

Szacunek: od 900 000 do 1,3 miliona euro

 

Rondeau M378 Le Mans GTP

Zebranie wszystkich przygód tego prototypu na torach zajęłoby powieść. Zbudowany przez rzemieślnika Jeana Rondeau, ten M378 wziął udział w… 10 edycjach 24-godzinnego wyścigu Le Mans!


Rondeau podczas Klasyku Le Mans 2012. © DPPI 

Rekordowej liczbie startów samochodu towarzyszą chlubne osiągnięcia: drugie miejsce w 1981 r., trzecie w 1980 r. i piąte w 1979 r., nie wspominając o 19 innych wyścigach w całej Europie. 

Wyposażony w słynny silnik V8 Cosworth DFV, Rondeau być może nie zdobywa nagrody za najpiękniejszy toczący się przedmiot, ale nagrodę za melodię. Ponadto z za kierownicą zasiądą wielkie nazwiska W szczególności: Bernard Darniche, Philippe Streiff, Jean-Louis Schlesser, Vic Elford! 

Rondeau zostanie zaprezentowany na targach Rétromobile w dekoracji Belga z 1980 r., co odpowiada trzeciemu miejscu Gordona Spice’a oraz braci Jean-Michel i Philippe’a Martinów, którzy zwyciężyli w GTP. Już niedługo będziemy mogli ją ponownie zobaczyć podczas Le Mans Classic…

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz