Ferrari stawia czoła swoim starym demonom

Poproszony o rezygnację z zarządzania Scuderią po czterech latach służby Mattia Binotto płaci cenę za pełen frustracji sezon 2022, co pokazuje również, że Prancing Horse nie gonił jeszcze duchów przełęczy. Na jego miejsce ma przyjść Francuz Frédéric Vasseur.

opublikowany 06/12/2022 à 09:00

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Ferrari stawia czoła swoim starym demonom

Między Mattią Binotto i Charlesem Leclercem porozumienie było świeże od lata i strategicznych błędów brytyjskiego GP © DPPI

Jaka była jego ścieżka kariery w Ferrari?

Mattia Binotto, absolwentka inżynierii mechanicznej na École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) w 1994 r., dołączyła do zespołu testowego Stabilny Ferrari w 1995 r., a w 1997 r. osiągnął stopień inżyniera. Dołączył do działu Silników w 2004 r., by od 2007 r. stać się jednym z jego kluczowych elementów. Wicedyrektor działu silników w 2013 r., wraz z pojawieniem się turbo/hybrydowego V6, został jego dyrektorem pod koniec 2014 r. Uważany za głównego architekta zwiększenia wydajności własnego układu napędowego w 2015 r., został mianowany technicznym dyrektor Scuderii w 2016 roku przez Maurizio Arrivabene po odejściu pod koniec lipca Jamesa Allisona. W styczniu 2019 roku przyszła kolej Arrivabene na zejście ze sceny i ustąpienie miejsca Binotto, który został dyrektorem ds. zarządzania sportem w Ferrari. W 2019 roku Binotto przyczynił się do dwóch pierwszych zwycięstw Charles Leclerc i ostatni z Sebastian Vettel zanim zespół został skazany przez FIA za niezgodny z przepisami silnik (ukryte nadmierne zużycie paliwa). Pomimo katastrofalnego roku finansowego 2020 – najgorszego od 1980 – w którym Scuderia zajęła 6. miejsce w mistrzostwach producentów, Szwajcar utrzymał swoje stanowisko, aby przygotować rewolucję techniczną zaplanowaną na rok 2022. Dzięki F1-75, Ferrari connaît un début de sai

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024