Mattia Binotto, absolwentka inżynierii mechanicznej na École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) w 1994 r., dołączyła do zespołu testowego Stabilny Ferrari w 1995 r., a w 1997 r. osiągnął stopień inżyniera. Dołączył do działu Silników w 2004 r., by od 2007 r. stać się jednym z jego kluczowych elementów. Wicedyrektor działu silników w 2013 r., wraz z pojawieniem się turbo/hybrydowego V6, został jego dyrektorem pod koniec 2014 r. Uważany za głównego architekta zwiększenia wydajności własnego układu napędowego w 2015 r., został mianowany technicznym dyrektor Scuderii w 2016 roku przez Maurizio Arrivabene po odejściu pod koniec lipca Jamesa Allisona. W styczniu 2019 roku przyszła kolej Arrivabene na zejście ze sceny i ustąpienie miejsca Binotto, który został dyrektorem ds. zarządzania sportem w Ferrari. W 2019 roku Binotto przyczynił się do dwóch pierwszych zwycięstw Charles Leclerc i ostatni z Sebastian Vettel zanim zespół został skazany przez FIA za niezgodny z przepisami silnik (ukryte nadmierne zużycie paliwa). Pomimo katastrofalnego roku finansowego 2020 – najgorszego od 1980 – w którym Scuderia zajęła 6. miejsce w mistrzostwach producentów, Szwajcar utrzymał swoje stanowisko, aby przygotować rewolucję techniczną zaplanowaną na rok 2022. Dzięki F1-75, Ferrari connaît un début de sai
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)