Ferrari przeceniło degradację opon

Autor doskonałego startu Sebastian Vettel padł wówczas ofiarą nieudanej strategii Ferrari, które błędnie oceniło osiągi opon Pirelli.

opublikowany 13/06/2016 à 00:16

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ferrari przeceniło degradację opon

„Zapominając” o obu Mercedes de Lewis Hamilton i Nico Rosberg przy zgaszonym świetle, Sebastian Vettel wydawało się, że oddał idealny strzał w pierwszych momentach Grand Prix Kanady. Niemiecki kierowca szybko zyskał pierwszą przewagę na początku wyścigu, po czym został wezwany z powrotem do boksów podczas interwencji wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, wysłanego w celu ewakuacji kierowców. jednomiejscowy unieruchomiony przez Jensona Buttona.

Wybór strategii dwóch przystanków, który ostatecznie się nie opłacił. „Zdecydowaliśmy się na ten wybór dość wcześnie i myślę, że prawdopodobnie słuszną decyzją było jak najszybsze dotarcie do flagi w szachownicę.

Jednak wyraźnie straciliśmy czas na torze i nie spodziewaliśmy się, że opony Lewisa wytrzymają tak długo. Sam byłem zaskoczony, jak długo wytrzymał super-miękki. Degradacja może nie być tak duża, jak się spodziewaliśmy. Być może w tym miejscu przegraliśmy wyścig. »

Pomimo tego złego wyboru dokonanego przez Scuderia Ferrari, Sebastian Vettel pragnie utrzymać ogólną wydajność Maranello, który w szczególności sprowadził do Montrealu nowe turbo, co wydaje się zadowolić włoski klan.

„Chcę wyjaśnić jedną rzecz: Nie jestem wielką fanką obwiniania kogoś lub czegoś. Myślę, że to był dobry weekend dla Ferrari. Mieliśmy trudny początek sezonu, ponieważ tak naprawdę nigdy nie byliśmy w stanie zademonstrować prawdziwych osiągów samochodu.

To był chyba pierwszy naprawdę dobry weekend, jeśli uwzględnić sobotę i niedzielę. Nie uzyskaliśmy takiego wyniku, na jaki liczyłem, szczególnie po starcie... Mieliśmy świetne tempo, spójrzcie tylko na pierwsze okrążenia wyścigu: zwiększałem przewagę... może nie tyle do Lewisa, ale na wszystkie samochody z tyłu. »

Dzięki drugiemu miejscu Sebastian Vettel ma teraz 78 punktów w porównaniu do 116 punktów lidera mistrzostw Nico Rosberga.

Pełny raport i analizę Grand Prix Kanady, sporządzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Montrealu, znajdziesz w numerze 2067 AUTOtygodniowo, dostępny od 22:XNUMX dziś wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz