Fittipaldi: „F1 ma wszystko, czego potrzebujesz w samochodzie wyścigowym”

Pietro Fittipaldi miał trudny dzień na torze ze względu na problemy mechaniczne w swoim Haasie VF18, ale pozostaje zachwycony swoim pierwszym przejazdem na torze Yas Marina.

opublikowany 28/11/2018 à 10:32

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Fittipaldi: „F1 ma wszystko, czego potrzebujesz w samochodzie wyścigowym”

Nazwa Fittipaldi oficjalnie wrócił F1. Po Emersonie, dwukrotnym mistrzu świata w latach 70., następnie Christianie w latach 90., przyszła kolej na Piotr, wnuk Emersona, który odkrył F1 w Zespół Haas F1.

Były mistrz World Series Formuły V8, który również przeszedł IndyCar Series, pierwsze okrążenia pokonywał w stroju kierowcy rezerwowego zespołu Gene Haas. Pomimo awarii elektrycznej w jednostce zasilającej Ferrarioraz zmiana bloku powodująca utratę czasu na torze, Brazylijczykowi udało się wczoraj przejechać 56 okrążeń na torze Yas Marina w Abu Zabi.

„[Jeśli chodzi o moje imię], nie sądzę, że to presja, – przyznaje Pietro Fittipaldi, zsiadając ze swojego jednomiejscowy VF18. To prawdziwy zaszczyt mieć taką rodzinę, która mnie wspiera. Zawsze jest presja. Lubię biegać, chcę dobrze sobie radzić, wygrywać wyścigi i mistrzostwa. Nikt nie może wywrzeć na mnie większej presji, niż ja sama na siebie nakładam.

J’ai eu l’opportunité de piloter, surtout l’année passée, plusieurs voitures dans différents championnats. C’étaient des voitures à forts appuis, cela m’a aidé. J’ai testé la Porsche LM P1. C’est assez similaire dans certains aspects à la F1, avec beaucoup d’adhérence et beaucoup de puissance, surtout en sortie de virage avec 1000 ch sur les quatre roues motrices.

Te różne doświadczenia z IndyCar czy Super Formula dały mi pewne doświadczenie. Dobrze zaadaptowałem się do F1. Potrzebowałem biegu, żeby poczuć się komfortowo. Samochód jest niesamowity. To najlepszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem. Wszystko, czego chcesz od samochodu wyścigowego, F1 to ma.

Zespół wykonał fantastyczną robotę, wymieniając to, co należało wymienić i przygotowując samochód na mój powrót na tor. Zrobiliśmy ponad 50 okrążeń. Myślę, że początkowo planowaliśmy jeździć więcej. Testowaliśmy opony Pirelli z 2018 r., następnie z 2019 r., co pozwoliło nam na porównanie, które jest naprawdę ważne dla zespołu, który może rozpocząć pracę w przyszłym roku. »

Pietro Fittipaldi wskazał również, że nie będzie brał udziału w pełnym wymiarze godzin w IndyCar w 2019 roku. „Szukamy przyszłego roku, komentuje młody pilot Auriverde. Oczywiście chcę ścigać się w przyszłym roku, zespół też. Uważam, że mistrzostwa nie „kolidują” z Formułą 1. IndyCar został wykluczony. »

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz