Czekanie trwało 24 długie lata. Kiedy Olivier Panis zwyciężył za kierownicą swojej Ligier-Mugen-Honda w całkowicie szalonym Grand Prix Monako w 1996 r., Pierre Gasly miał niecałe 3 miesiące.
Norman właśnie wszedł do historii F1 i legenda francuskiego sportu motorowego. Przez duże drzwi. Oczywiście kierowca Alpha Tauri potrzebował niesamowitych okoliczności wyścigowych, aby wygrać Grand Prix Włoch 2020. Włochy, jego adoptowany dom, w którym niedawno zamieszkał. Ale to Marsylianka rozbrzmiewała nad Autodromo di Monza w tę niedzielę, 6 września.
Szybki przez cały weekend Gasly musiał zadowolić się 10. najszybszym czasem w kwalifikacjach, ale Francuz nie cofnął się przed radością z ponownego dotarcia do Q3. Zmuszony do startu na miękkich oponach, znalazł się w tej samej pozycji na początku wyścigu, kiedy zrezygnował Kevin Magnussen (Haas) na 19. okrążeniu zmieniło wszystko.
Choć w zeszłym tygodniu Gasly został uwięziony przez samochód bezpieczeństwa w Belgii, tym razem doskonale ocenił ten ruch. Wjechał do alei serwisowej tuż przed interwencją samochodu bezpieczeństwa... A aleja została zamknięta, ponieważ Haas Duńczyka znajdował się niedaleko wjazdu do boksu.
Lewis Hamilton, który prowadził z pole position, i jego zespół Mercedes zostali uwięzieni. Wierząc, że zatrzymują się bezpłatnie, zmienili opony. Nie widząc, że pit lane był zamknięty. Rzadki błąd w klanie Brackley, który skutkowałby karą za zatrzymanie się i ruszanie.
Kiedy aleja serwisowa została ponownie otwarta, większość stawki żarłocznie wbiegła do środka, a Gasly był w stanie przesunąć się do trzeciego rzędu, za Hamiltonem, który wkrótce został ukarany, a Lance Stroll, który się nie zatrzymał, i z przodu Charles Leclerc, który zaobserwował jego zatrzymanie na 18. okrążeniu.
Ledwo wyścig został wznowiony, Monako rozbił swojego Ferrari z pełną prędkością poza Parabolicą. Więcej strachu niż szkody dla Leclerca, ale jego gwałtowne zejście z toru spowodowało wywieszenie czerwonej flagi na pół godziny.
Regulamin sportowy zezwalający na zmianę opon podczas neutralizacji, Stroll skorzystał z okazji, aby zmienić opony na nowe. Gasly naśladował go, zamieniając swoje twarde na lepiej dopasowane średnie.
O 16:20 kierowcy wrócili na tor, aby odbyć okrążenie formacyjne i rozpocząć nowy start. To tutaj Gasly, trzeci na starcie, wykorzystał swoją szansę. Autor lepszego startu niż Stroll na 3. pozycji, przyćmił Racing Point i wtulił się w wydechy Hamiltona.
Lider zatrzymał okrążenie później, aby wykonać karę, dzięki czemu Gasly wyszedł na prowadzenie. Byliśmy na 29 okrążeniu. Pozostało 24, aby stać się legendą.
W swoim dążeniu do szczęścia narodowego Gasly mógł liczyć na Alfa Romeo, co spowolniło McLaren d'un Carlos Sainz bardzo szybki. Hiszpan bezbłędnie wbił stoper Kimi Räikkönenowi, a Antonio Giovinazzi, który zatrzymał się, gdy depot był zamknięty, również ucierpiał z powodu zatrzymania się i odjazdu.
Następnie rozpoczął się ekscytujący pościg pomiędzy byłymi członkami drużyny Formuły Renault 3.5 w 2014 r. Z przewagą ponad 4 sekund Gasly stawiał opór do samego końca i utrzymał przewagę zaledwie 4 dziesiątych. Próg, który pozwala mu wejść do grona zwycięzców Grand Prix. Na wieczność.
Odważny przez cały czas Sainz stanął na wspaniałym podium, ale przyszły kierowca Ferrari z pewnością będzie zawiedziony, jeśli przegapi swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w krainie fanów. Stroll utrzymuje się na 1. miejscu dzięki swojemu Racing Point, co stanowi jego drugie podium w GP po Baku w 3 roku.
Lando Norris zajął 4. miejsce, przed rozczarowującym wynikiem Valtteri Bottas (Mercedes), autor niechlujnego początku i nigdy nie w rytmie.
Solidne zdjęcie grupowe Renault z Daniel Ricciardo et Esteban Ocon 6 i 8. Hamilton zaliczył udany powrót na 7. miejsce. Daniił Kwiat (Alfa Tauryń) i Sergio Pérez (Racing Point) uzupełniają pierwszą dziesiątkę.
Ale ta niedziela 6 września należała tylko do jednego człowieka: Pierre’a Gasly’ego. Francja ma nowego zwycięzcę Grand Prix mężczyzn i kobiet. Kurwa, to dobrze!!!
Analizę zwycięstwa Pierre'a Gasly'ego podczas GP Włoch przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta można znaleźć w numerze 2277 AUTOhebdo, który będzie dostępny w sprzedaży cyfrowej w poniedziałki wieczorem i w środę w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)