George Russell, pełen wrażeń drugi rok na czele GPDA

Od dwóch lat George Russell zasiada w zarządzie GPDA, stowarzyszenia kierowców Grand Prix Formuły 1. Liczne pliki na sezon 2022 wypełniają i tak już napięty harmonogram, ale mu to nie przeszkadza.

opublikowany 24/06/2022 à 10:41

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

George Russell, pełen wrażeń drugi rok na czele GPDA

Pełniąc funkcję dyrektora PKBA, George Russell musi w tym sezonie uporać się z wieloma drażliwymi kwestiami. © Zdjęcie DPPI

George Russell mógł liczyć na spokojniejszy start w swoim drugim sezonie jako prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA). Po zaledwie 9 Grand Prix w kalendarzu sezon 2022 był już świadkiem wielu kontrowersji i drażliwych decyzji. Niezależnie od tego, czy było to zorganizowanie Grand Prix Arabii Saudyjskiej po eksplozji w składzie ropy Aramco podczas pierwszej wolnej sesji treningowej, czy też ostatnio zarządzanie morświnami.  

Chociaż nie jest on jedynym na pokładzie statku, pilotem Mercedes przyznaje, że w tym roku jego harmonogram jest bardziej napięty. „ Szczerze mówiąc, dużo się dzieje” przyznaje George Russell. Na czele stowarzyszenia kierowców Grand Prix Formuła 1 z Sebastian VettelBrytyjczyk może liczyć na wsparcie dwóch innych reżyserów. „Alex Wurz i Anastia Fowle, pozostali reżyserzy, odgrywają ważną rolę w tym projekcie. I to oni wykonują większość pracy za kulisami. Bardzo mi to otworzyło oczy na ich wkład », wyjaśnia kierowca Mercedesa.  

George Russellowi udaje się pogodzić prowadzenie pojazdu z GPDA

Od początku sezonu jego zespół dostarczył mu dwa główne dokumenty: morświn i noszenie biżuterii w Formule 1. Dla przypomnienia, od Grand Prix Australii FIA dodała ten przepis, co nie doprowadziło do jakąkolwiek sankcję na ten moment. „TO Noszenie biżuterii w postaci kolczyków lub metalowych łańcuszków na szyję jest zabronione podczas zawodów i dlatego należy je sprawdzić przed wyjazdem. » Decyzja, która nie przypadła mi do gustu Lewis Hamilton. Rozmowy pomiędzy FIA a GPDA umożliwiły przesunięcie tego zakazu. 

« Lubię to. Zawsze toczą się dyskusje na temat prób ulepszenia tego sportu. Również rozmowy z Formułą 1, aby spróbować poprawić bezpieczeństwo toru, projekt lub cokolwiek innego », sprecyzował George Russell. Ta druga czapka zdaje się podobać Anglikowi, nawet jeśli zdaje sobie sprawę, że różni się od jego roli pilota. Przed Grand Prix Wielkiej Brytanii członek zespołu Mercedesa powinien mieć jeszcze dużo pracy do wykonania, a dyrektywy techniczne powinny naprawdę wejść w życie na Silverstone.  

CZYTAJ TAKŻE >  Pierre Gasly oficjalnie potwierdzony na AlphaTauri na rok 2023

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024