Ghosn: Renault pozostaje zaangażowane w zespół

Carlos Ghosn potwierdza, że ​​Renault nie zrezygnuje z udziału w zespole Enstone, ale w coraz większym stopniu zacznie pełnić rolę – wyłącznie – dostawcy technologii… dla kilku zespołów.

opublikowany 07/11/2010 à 16:19

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ghosn: Renault pozostaje zaangażowane w zespół

Carlos Ghosn, Renault w ostatnich tygodniach pojawiło się wiele wiadomości, zwłaszcza dotyczących przedłużenia umowy z czerwony Byk, co jest kontynuacją tego, czego szukasz?
Następuje nie tylko przedłużenie kontraktu z Red Bullem, ale także podpisanie kontraktu, jak wiadomo, z zespołem. Malezyjski (obecnie nazywany Lotus Racing, ale którego nazwę można zmienić na 1Malaysia Racing Team). Wszystko to zmierza w kierunku poszerzania naszej działalności jako producenta silników. Od czasu zespołu Renault nadal zajmujemy się podwoziem F1 Zespół w dalszym ciągu korzysta z podwozia Renault. Mamy zatem udział w zmiennej geometrii. W ramach RF1 Team silnik i podwozie; w ramach Red Bulla i grupy malezyjskiej, tylko z silnikiem.

Co możemy powiedzieć o sytuacji zespołu Renault w nadchodzących sezonach w Formule 1?
Mogę tylko powiedzieć, że Renault będzie powiązane z tym zespołem, cokolwiek się stanie: będzie powiązane z dostawą silników i podwozi oraz technologią związaną z podwoziem. Za tym mogą kryć się umowy finansowe, umowy marketingowe oparte na naszych własnych interesach. Być może nastąpią jakieś zmiany, ale na razie nic takiego nie ma. Mogę powiedzieć, że będziemy w coraz większym stopniu dostawcami technologii dla wielu zespołów zaangażowanych w Formułę 1.

Co sądzisz o możliwej zmianie nazwy zespołu?

Zmiany nazw są wszędzie. Najważniejsze jest zachowanie nazwy Renault. Tak, w ramach zespołu RF1 mogą być powiązane inne nazwy. Należy jednak zauważyć, że jako część Red Bulla będziesz mieć teraz Red Bull Renault! Być może nazwa Renault występuje w jeszcze kilku zespołach, ponieważ nie chcemy sprawiać wrażenia, że ​​jesteśmy wyłączni dla jakiegoś zespołu. Jesteśmy w trakcie rozwijania naszej technologii w kilku stajniach.

Rok temu zadawałeś sobie pytanie o wycofanie się z Formuły 1. Jak oceniasz to, co wydarzyło się w tym roku?
Prawdą jest, że na szczycie firmy pojawiło się odbicie, które było ? powinniśmy pozostać w Formule 1? » C?était à l?époque où tous les constructeurs étaient sortis : Toyota était sorti, Honda était sorti, BMW était sorti. Il y avait des interrogations : « Czy Renault powinno wycofać się z Formuły 1? » Podjęliśmy decyzję, która polegała na powiedzeniu: „ zostajemy i dostosowujemy się do nowych wyzwań F1. » Powiedzieliśmy, że pozostaniemy w zespole jako producent silników i zajmujący się rozwojem podwozia. Chcemy także wspierać ewolucję F1 w kierunku silników bardziej przyjaznych dla środowiska. Wierzymy, że jest to wyzwanie na miarę Renault, które zajmuje wiodącą pozycję w dziedzinie samochodów „zeroemisyjnych” i elektrycznych. Dokonaliśmy więc adaptacji technologicznej, modernizacji naszej obecności w Formule 1. Jesteśmy pewni, że jest to dobra pozycja na przyszłość.

Czy Renault sprzeda swoje udziały w zespole Renault F1?
Nie mam zamiaru dawać ?na żywo? wyniki dyskusji, które nie mają miejsca lub które nie zakończyły się sukcesem. Wszystko, co dotyczy finansowego udziału w tej czy innej drużynie, ma charakter taktyczny. Nie jesteśmy obecni w Formule 1, aby posiadać ten czy inny zespół, ale jesteśmy w Formule 1, aby promować nazwę Renault i promować technologię Renault. Zrobimy wszystko, co konieczne, aby to osiągnąć, przy najniższych kosztach i inwestycjach. Nie będziemy przeznaczać na ten cel więcej środków, niż jest to konieczne. A zatem nadal można osiągnąć postęp w zakresie uczestnictwa oraz „kto co robi” w zakresie marketingu? Ważne wydaje nam się poszerzanie naszej roli jako dostawcy silników i technologii.

0 Zobacz komentarze)