GP Arabii Saudyjskiej – zwycięzca Hamiltona po wyścigu pełnym zwrotów akcji

Anglik pokonał Maxa Verstappena w bardzo dziwnym wyścigu, aby wrócić do równej liczby punktów przed ostatnim Grand Prix sezonu.

opublikowany 05/12/2021 à 20:57

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

GP Arabii Saudyjskiej – zwycięzca Hamiltona po wyścigu pełnym zwrotów akcji

W Jeddah Lewis Hamilton zdołał pokonać Maxa Verstappena. ©DPPI/F. Dobry

Potrącany i maltretowany przez długi czas Max Verstappenw wyścigu równie groteskowym, co pełnym wydarzeń, Lewis Hamilton odniosła bardzo ważny sukces w perspektywie walki o tytuł z rywalem, który zadowolił się drugim miejscem. Dzięki temu 2. zwycięstwu w sezonie i najlepszemu okrążeniu w wyścigu kierowca Mercedes wrócili do wyrównania punktowego zaledwie po jednym meczu od końcowego gwizdka!

Dzięki bardzo dobrej reakcji, gdy zgasły światła, Anglik zdołał utrzymać się na prowadzeniu, a nawet pomógł mu kolega z drużyny Valtteri Bottas który nie ustąpił Maxowi Verstappenowi. Następnie czołowe trio rozpoczęło stosunkowo spokojny start wyścigu, w którym każdy członek dzielił 1 cala, aż do rozpoczęcia 5. okrążenia Grand Prix Arabii Saudyjskiej i pierwszego zakrętu wieczoru.

Pozostawiony z winy i osadzony w zabezpieczeniach, Mick Schumacher sprowokował pierwszą interwencję samochodu bezpieczeństwa. Moment wybrany przez Mercedesa do zatrzymania dwóch mężczyzn, podczas gdy Max Verstappen kontynuował jazdę na torze. Odważny zakład ze strony czerwony Byk co szybko zaowocowało.

Gdy kierowcy opuścili aleję serwisową, kierownictwo wyścigu zdecydowało się na wywieszenie czerwonej flagi na 14. okrążeniu, co oznaczało neutralizację Grand Prix. Sytuacja odpowiadała Holenderowi, któremu zaoferowano możliwość zmiany opon bez najmniejszego zatrzymania się i utraty głowy. dobrodziejstwo! 

Nowy lider, Max Verstappen, podczas drugiego startu zatrzymanego zaskoczył Lewisa Hamiltona. Pełen złości Batawian nie dał się Anglikowi i przekroczył granice toru, aby zachować kontrolę, podczas gdy jego rywal po obejrzeniu spadł na 3. miejsce Esteban Ocon wkraść się na 2. pozycję.

W podnieceniu wielu pilotów dotknęło się nawzajem i odeszło z winy, podobnie jak kontakt między sobą Charles Leclerc i Sergio Pérez powodujący porzucenie Meksykanina lub nawet wypadek Nikita Mazepin który zaskoczony wydarzeniami, które go spotkały, dźgnął harpunem Williams przez George'a Russella. Bez większego opóźnienia wywieszono nową czerwoną flagę, zatrzymując wyścig po raz drugi. Wtedy właśnie rozpoczęła się gra handlarzy dywanami.

Wściekły Mercedes zażądał kary przeciwko Maxowi Verstappenowi. Następnie FIA ​​zaproponowała Red Bullowi przesunięcie kierowcy z powrotem na 3. pozycję tuż za Lewisem Hamiltonem i pozostawienie Estebana Ocona na pole position. Po kilku dyskusjach i negocjacjach Austriacy zaakceptowali propozycję trzeciego wieczornego startu z miejsca.

Pomimo tego spadku na starcie kierowca Red Bulla nie poddał się i od startu ponownie przejął kontrolę, a Lewis Hamilton walczył o 2. miejsce z Estebanem Oconem. Szybko pozbywszy się Habów (18. runda), Brytyjczyk przypuścił atak na rywala.

Cierpliwy przez wiele okrążeń na wydechach Maxa Verstappena, kierowca Mercedesa podjął próbę pierwszego ataku na początku 37. okrążenia, ale napotkał duży opór ze strony lidera mistrzostw, który zmusił obu mężczyzn do skrócenia szykany podczas pierwszego hamowania. Ostrzeżony kierownictwo wyścigu wszczęło dochodzenie, podczas gdy organizatorzy sezonu 2021 kontynuowali walkę na torze.

Świadomi dość agresywnej akcji swojego kierowcy menadżerowie Red Bulla poprosili go o przywrócenie stanowiska Lewisowi Hamiltonowi. Zrezygnowany Holender usłuchał, ale przed ostatnim zakrętem trasy zobaczył, jak Brytyjczyk dotyka go w tył. Potem pojawiło się poczucie całkowitego niezrozumienia, gdy nikt nie wiedział, co robić. Po licznych wahaniach między zespołami i kierunku wyścigu, Batawian przepuścił Anglika, który z kolei oddał pozycję podczas ataku na 43. pętlę.

W obliczu niejasności panującej na saudyjskim gzymsie Lewisowi Hamiltonowi w końcu udało się pozbyć Maxa Verstappena na 43. okrążeniu i nigdy więcej nie dać się złapać. W atmosferze, która nie mogła być bardziej napięta, siedmiokrotny mistrz świata zajął w tym sezonie ósme miejsce i zdobył punkt za najlepsze okrążenie w wyścigu. Doskonała operacja, która pozwala mu w końcówce wrócić na poziom swojego odpowiednika w Grand Prix. Pierwszy od 8 roku i pojedynek Claya Regazzoniego i Emersona Fittipaldiego w Watkins Glen (Stany Zjednoczone) wygrany przez drugie miasto. Wystarczająco, żeby trzymać nas w niepewności do samego końca.

Ocon u stóp podium

Bardzo dobrze uplasowany po wydarzeniach na początku wyścigu Esteban Ocon nie odszedł daleko od podium. Bezsilny wobec Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena po ponownym uruchomieniu kierowca Alpine następnie skorzystał z korka utworzonego przez Daniel Ricciardo wyznaczyć swój własny rytm. Wygodnie zainstalowany na 3. miejscu Norman już dawno wchodził na ostatni stopień podium. Nie liczyliśmy się jednak z powrotem Valtteriego Bottasa.

Zablokowany przez Daniela Ricciardo i jego McLaren przez wiele okrążeń Finn, wreszcie uwolniony od Australijczyka, pokazywał charakter w ostatniej części Grand Prix. Wracając do kontaktu z Estebanem Oconem, Valtteri Bottas podjął próbę ataku i nawet wyprzedził, ale Francuz nie ułatwił mu zadania. Po długich walkach w tę i z powrotem reprezentant Bluesa w końcu przegrał na linii startu/mety, tracąc zaledwie jedną dziesiątą sekundy do trzeciego pojawienia się na podium w Formule 1.

Pomimo żalu Esteban Ocon może być zadowolony ze swojego Grand Prix, ponieważ zdobył 12 cennych punktów Alpine który wydaje się, że zapewnił sobie piąte miejsce przed sobą Alfa Tauryń w rankingu producentów. Daniel Ricciardo znalazł się w pierwszej piątce tuż przed drugim Francuzem na starcie, Pierre Gasly.

Więcej informacji wkrótce…

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)