Dyrektor Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA) przez dwa lata, Romain Grosjean aktywnie angażuje się w najważniejsze kwestie definiujące sport i jego przyszłość na rok 2021. Choć pisanie nowych zasad gry musi zakończyć się do końca października, gracze w zarządzie włączyli się ostatnio w dyskusje.
Przed Grand Prix Niemiec Grosjean wziął udział w spotkaniu w Genewie w 2021 r., gdzie obok reprezentował interesy kierowców Sebastian Vettel, który pełni także funkcję dyrektora w GPDA.
« Mamy cztery główne punkty, którymi chcemy się zająć– oznajmił Grosjean na padoku Hockenheim. Zostały one zatwierdzone i przyjęte przez większość pilotów. Te cztery obszary to po pierwsze opony, następnie aerodynamika, następnie masa samochodów i na koniec dysproporcje w dochodach pomiędzy zespołami. Jeśli rozwiążemy te cztery punkty, rywalizacja będzie cholernie dobra! »
Dwa tygodnie temu na Silverstone liderzy F1 sporządzili sprawozdanie z postępu prac dotyczące środków już prawie zatwierdzonych na rok 2021 oraz rozwiązań będących w trakcie analizy. Jeśli chodzi o opony, uznano, że filozofia polegająca na stosowaniu gum, które ulegają znacznej degradacji, niewątpliwie nie była najlepsza.
Jeśli chodzi o aerodynamikę, w przyszłych samochodach, których wyrzeźbiony płaski spód będzie generował większy docisk, powinniśmy zauważyć większy wpływ podłoża. Wreszcie, jeśli chodzi o możliwości refleksji nad masą pojazdów, bardziej niż kiedykolwiek rozważany jest powrót do tankowania benzyny, zakazanego od sezonu 2010. Grosjean zapewnia też, że GPDA byłaby za taką decyzją.
« Chcemy tego nie dlatego, że poprawi to widowisko samo w sobie, ale dlatego, że musimy zmniejszyć masę samochodów i pomóc Pirelli– dodał pilot Haas. Jest to rozwiązanie tymczasowe, które pozwoli Ci przytyć 60-70 kilogramów. Dlatego obecnie opony tak bardzo się przegrzewają.
Kiedy zaczynałem w F1 w 2019 roku, samochody ważyły 605 kilogramów, teraz ważą ponad 740 na wadze. Różnica 140 kilogramów, czujesz to. Na wolnych odcinkach samochody są bardzo ciężkie. I nie mówię tu o wyjeździe gdzie jednomiejscowy na benzynie daje 850 kilogramów. Mamy wrażenie, że to za dużo jak na F1 ".
Argument, któremu nie brakuje wagi.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)