Haas żartuje z podobieństw Racing Point do Mercedesa

Guenther Steiner uważa, że ​​osoby odpowiedzialne za różową drużynę zrobiłyby lepiej, gdyby 7 razy przekręciły język w ustach, zanim skrytykowały amerykański model. 

opublikowany 20/02/2020 à 09:34

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Haas żartuje z podobieństw Racing Point do Mercedesa

To prawdopodobnie nie umknie Twojej uwadze: Racing Point RP20, który po raz pierwszy odkryliśmy na torze podczas rozpoczęcia zimowych testów F1, wygląda wściekle jak Mercedes Zeszłoroczne W10. 

Nic bardzo zaskakującego, gdy wiemy, że niemiecki producent dostarcza tylną oś, skrzynię biegów i napęd zespołowi Silverstone w ramach ścisłego partnerstwa technicznego. Jak wynika z komentarzy dyrektora technicznego Andy’ego Greena, zebranych przez naszych kolegów z Centrum, od maja ubiegłego roku Racing Point również korzysta z tunelu aerodynamicznego Mercedesa.Auto Motor und Sport

Stamtąd, " nie ma 36 000 sposobów na zapewnienie przepływu powietrza », cytując słowa Romain Grosjean kiedy na początku sezonu zwrócono mu uwagę, że Haas VF-20 miał wspólne DNA Ferrari 2019. W ostatnich sezonach amerykański zespół był na celowniku Force India/Racing Point, który oskarżył swojego amerykańskiego rywala o łatwy plagiat. 

Krytyki, o których Guenther Steiner nie zapomniał, nawet jeśli nie widzi nic złego w podobieństwach między RP20 i W10. 

« Czasem lepiej przekręcić język 7 razy w usta przed mówieniem, zażartował główny zespół Haasa z Barcelony. Pewnego dnia możesz znaleźć się po drugiej stronie płotu. Wszyscy wiemy, że w ostatnich latach dużo narzekali i dziś koło zatoczyło koło.

Przepisy są bardzo jasne: wykorzystują wiele komponentów Mercedesa; dlaczego mieliby zawracać sobie głowę kopiowaniem a czerwony Byk ? To samo dla nas. Otrzymujemy wiele części do Ferrari. Jak myślisz, od kogo będziemy czerpać inspirację? Pewnie Ferrari.

Bylibyśmy głupi, kopiując Red Bulla, próbując wynaleźć coś, czego nie mamy w rękach. Racing Point dokłada wszelkich starań, korzystając z autoryzowanego modelu ". 

W miarę jak zbliża się limit budżetowy w wysokości 175 milionów dolarów (161 milionów euro) wprowadzony w 2021 roku, niektórzy obawiają się, że duże samochody biorące udział w mistrzostwach coraz bardziej uzbroją swój zespół satelitarny. Sytuacja, która wówczas zaszkodziłaby niezależnym strukturom, które nie posiadają drużyny juniorskiej. Dzieje się tak szczególnie w przypadku Renault, McLareni Williams.

Carlos Sainz został również przeniesiony wieczorem pierwszego dnia testów zimowych. „ McLaren ma duże ambicje w Formule 1, ale kiedy widzimy zespoły przyjeżdżające z Mercedesem lub Red Bullem w wersji B, mówimy sobie, że naprawdę będzie nam bardzo trudno awansować w hierarchii „, ubolewał Hiszpan. 

Skontaktowano się z AUTOtygodniowo na padoku w Barcelonie władze Renault nie chciały komentować tej sprawy. Przynajmniej jeszcze nie. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz