Poświęcić krótkoterminowe zyski, aby lepiej odbić się w przyszłości? Taką filozofię przyjął m.in Haas tej zimy. Amerykański zespół, który ujawnił nowe barwy z rosyjskim akcentem w ten czwartkowy poranek nie wydał żadnego z 2 żetonów rozwoju przydzielonych każdemu zespołowi na ulepszenie swojego jednomiejscowy 2020 w okresie zimowym.
Nie oznacza to jednak, że VF-21 będzie całkowicie identyczny ze swoim niechętnym poprzednikiem.
« Naturalnie dostosowaliśmy samochód do przepisów technicznych na rok 2021 (którego zmiany dotyczą płaskiego dna, tylnych manetek hamulcowych i dyfuzora, przyp. redaktora), powiedział Guenther Steiner, szef zespołu Haas. Wraz z wprowadzeniem nowego silnika mamy nowe elementy nadwozia Ferrarii jego systemy chłodzenia ".
Dlatego firma Haas wolała zainwestować swoje zasoby i czas rozwoju w projekt na rok 2022. Amerykański zespół, zajmujący dziewiąte miejsce w ostatnich Mistrzostwach Producentów, będzie jednym z głównych beneficjentów wprowadzonego w tym roku systemu utrudnień aerodynamicznych.
« Zaczęliśmy nad tym pracować z zespołem technicznym w styczniu– stwierdził Steiner. Chcemy jak najlepiej wykorzystać czas dany nam w tunelu aerodynamicznym i obliczeniową mechanikę płynów. (kontrakty CFD). Początek był powolny, ale mamy nadzieję, że uda nam się w pełni wykorzystać nasz przydział ".
Jednocześnie Haas przygotowuje się do kolejnego trudnego sezonu, nawet jeśli jego włoski menadżer nie zamierza rezygnować z sezonu 2021, a nowy silnik Ferrari daje powód do nadziei.
« Nie powiedziałbym, że to sezon na masło– stwierdził Steiner. Wolę określenie rok przejściowy, rok przejściowy przed rokiem 2022. Nie ma sensu inwestować dużych środków w projekt na rok 2021 w krótkim okresie. Lepiej przyjrzeć się nowym przepisom na rok 2022.
Potem zawsze staramy się dać z siebie wszystko podczas wyścigu. To nie jest tak, że chcemy zakończyć wyścig jako ostatni. Nie chcemy kończyć na ostatnim miejscu. Chłopaki dali z siebie wszystko, korzystając z krótkiego czasu, jaki mieli do dyspozycji.
Nie zapominajmy też, że wystawiamy 2 początkujących (Mick Schumacher et Nikita Mazepin, przyp. red.). Są młodzi i głodni, ale nie mają doświadczenia. To świadomy wybór, ponownie związany z myślą bycia gotowym w 2022 roku, zapewniając im konkurencyjny samochód. ".
Steiner ma nadzieję, że strategiczne wybory Haasa zaowocują „powrotem” z przodu środka siatki " za rok.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)