Hamilton: „Zawsze próbują nas spowolnić”

Kierowca Mercedesa twierdzi, że nie jest zaskoczony perspektywą zniknięcia najbardziej agresywnych trybów pracy silnika ze Spa-Francorchamps.

opublikowany 13/08/2020 à 18:15

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Hamilton: „Zawsze próbują nas spowolnić”

Oprócz powrót Sergio Péreza na padok po negatywnym wyniku testu na obecność Covid-19, to był główny temat tego dnia medialnego w Barcelonie przed Grand Prix Barcelony: ogłoszony zakaz stosowania trybów pracy silnika zaprojektowanych specjalnie w celu uwolnienia maksymalnych osiągów układu napędowego w Q3.

Zakaz to chyba za mocne słowo, bo FIA faktycznie rozważa dopuszczenie tylko jednego trybu pomiędzy sobotnimi testami z pomiarem czasu a niedzielnym wyścigiem. Mechanicznie wyklucza to słynne „tryby imprezowe”, które wymagają zbyt dużych zasobów i dlatego są ryzykowne pod względem niezawodności. 

Ta standaryzacja map mogłaby nastąpić już podczas najbliższej Grand Prix w Belgii za dwa tygodnie (28-30 sierpnia). 

Nie umknie niczyjej uwadze fakt, że zasilali go wszyscy piloci Mercedes nie przyjęli tej wiadomości z entuzjazmem, gdy ich przeciwnicy popychani byli blokiem Ferrari, Honda lub Renault, nie kryli specjalnie swojego zadowolenia. 

Mercedes po raz kolejny stał się w tym sezonie nietykalnym punktem odniesienia pod względem silników, po tym jak w zeszłym roku został wypchnięty do granic możliwości przez Maranello. Dominacja Czarnych Strzał jest taka, że Lewis Hamilton et Valtteri Bottas mogą sobie pozwolić na zmniejszenie ograniczeń nałożonych na ich hybrydę V6 z turbodoładowaniem, aby utrzymać przewagę. 

« Nie jest to specjalnie zaskoczeniem, ponieważ zawsze starają się nas spowolnić, szepnął Hamilton, odnosząc się do nadchodzącego środka federalnego. Ale to nie zmienia naszej sytuacji. ". 

« Zawsze trudno jest dokładnie określić, jakie dodatkowe osiągi każdy producent silników jest w stanie odblokować w trzecim kwartale– dodał obok niego jego kolega z drużyny Valtteri Bottas. Po naszej stronie nie ma paniki. Jeśli ta zasada zostanie wprowadzona, będzie ona dotyczyć wszystkich ". 

Fin zwraca również uwagę na fakt, że przyjęcie trybu pojedynczego silnika grozi monotonią wyścigów, ponieważ kierowcy są przyzwyczajeni do zabawy mapami w celu próby wyprzedzenia lub odparcia ataku.  

Piloci Williams i Racing Point, które mają silnik gwiazdowy z tyłu jednomiejscowy, nie posunęli się tak daleko w swoich wypowiedziach, ale ubolewają też nad zakazem trybów imprezowych. 

« To byłby wstyd”, powiedział George Russell z Williamsa. Na tym polega urok kwalifikacji, w których wszystko jest na granicy. A potem, pomiędzy sobotnim sprintem a niedzielnym maratonem, mądrze jest mieć do dyspozycji kilka prędkości ". 

  • Zadowolenie wśród rywali Mercedesa

W obozie innych producentów silników analiza była logicznie odmienna. W Ferrari, Charles Leclerc twierdził, że środka nie można „ będzie to dla nas wyłącznie pozytywne, ponieważ nie będzie miało wpływu na poziom naszej wydajności. Obecnie nie ma różnicy pomiędzy wykorzystaniem naszego silnika w kwalifikacjach i wyścigach. ". 

Dominujący w zeszłym roku silnik Maranello teraz dominuje z tyłu, daleko od trzech innych silników V3 na rynku. Niektórzy postrzegają to jako bezpośrednią lub pośrednią konsekwencję tajnego porozumienia pomiędzy FIA a Ferrari z początku roku dotyczącego wersji transalpejskiego zespołu napędowego na rok 6, którego legalność nie omieszkała poruszyć padoku w zeszłym roku.

« Jeśli Twój silnik jest zaprojektowany tak, aby wytrzymywał większe obciążenia przy określonym przebiegu lub działał ze zwiększoną mocą przez określony czas, prawdopodobnie nie jest to najlepsza wiadomość. ", dodany Czarownica Ze swojej strony.

Główny rywal Mercedesa w tym sezonie, Max Verstappen nigdy jeszcze nie udało mu się zbliżyć do W11, nie mówiąc już o pokonaniu go w kwalifikacjach. Pilot czerwony Byk, ostatni zwycięzca GP, często deklarował, że tak naprawdę nie ma „trybu imprezowego” w swoim zespole napędowym Hondy, stąd znaczne luki zaobserwowane w sobotę, zazwyczaj w okolicach pełnych sekund.

« To byłaby dobra wiadomość, ponieważ postępowalibyśmy zgodnie z obecną logiką braku prawa dotykania samochodu pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem, z wyjątkiem map silnika. », zareagował Holender o potencjalnym zniknięciu trybów kwalifikacyjnych. 

Cokolwiek powiedzą rywale Mercedesa, jak podkreśla Bottas, środek będzie miał zastosowanie do wszystkich producentów silników. Nie jest zatem wykluczone, że niemiecki producent utrzyma przewagę nad konkurencją, a nawet ją zwiększy. Najnowsza historia uczy nas, że Mercedes często jest o krok przed swoimi małymi towarzyszami.

« Nasz zespół wykonał tak wyjątkową pracę przy silniku, że nie jestem pewien, czy będzie w stanie nas spowolnić. », ostrzega Hamiltona. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)