Lewis Hamilton oferuje piękno w Algarve. Lekko poturbowany na początku wyścigu siedmiokrotny mistrz świata nie wpadł w panikę i spokojnie wspiął się z powrotem na czoło wyścigu, aby osiągnąć 97. sukces w karierze, dokonując dwóch świetnych wyprzedzeń swoich bezpośrednich konkurentów, Max Verstappen (czerwony Byk), potem jego kolega z drużyny Valtteri Bottas (Mercedes).
Startując z pole position w Portimão, Fin dobrze bronił swojej pozycji, gdy zgasły światła, zanim na tor wezwano samochód bezpieczeństwa po kontakcie między bolidami Alfa Romeo autorstwa Kimi Räikkönena i Antonio Giovinazziego. Mistrz świata z 2007 roku eksplodował przednim skrzydłem po zderzeniu z C41 swojego włoskiego kolegi z drużyny na początku drugiego okrążenia.
Po ponownym uruchomieniu na 7. okrążeniu Verstappen zaskoczył Hamiltona bezczelnym manewrem na zewnątrz. Brytyjczyk, korzystając z pomocy systemu DRS, odpowiedział 4 pętle później, nalegając na wewnętrzną część pierwszego zakrętu. Rozpoczęła się długa walka z kolegą z drużyny przez około dziesięć okrążeń, podczas której przewaga ani razu nie spadła poniżej sekundy.
Na 20. okrążeniu Hamilton zbliżył się na tyle blisko Bottasa, że zadał cios na końcu długiej prostej startu/mety. Kierowca mercedesa bez wystrzału wypycha sąsiada z garażu na zewnątrz. Zapakowany, zważony!
Następnie Hamilton zwiększa przewagę, która ostatecznie przekracza 3 sekundy, podczas gdy Bottas na razie widzi w lusterku ataki Verstappena.
Jak to często bywa, walc pit stopów odmieni wygląd Grand Prix. Red Bull remisuje jako pierwszy, zatrzymując swojego lidera na 36. okrążeniu i zastępując średnie opony twardymi. Mercedes natychmiast zatrzymuje Holendra w pit stopie, prosząc Bottasa, aby okrążenie później naśladował Verstappena.
Fin z pewnością wyprzedził swojego holenderskiego rywala, ten jednak szybko wykorzystał poślizg Mercedesa na zimnych oponach i zaatakował nawrot. Hamilton, który ma pewien margines bezpieczeństwa, nie ryzykuje i po kolei zatrzymuje się, aby założyć białe opony i wyjechać przed Verstappena.
Będzie musiał wówczas po prostu wybrać Sergio Péreza, który wybiera długoterminową strategię, którą zwykle uwielbia, aby odzyskać stery wyścigu i nigdy nie odpuścić. Verstappen i Bottas uzupełniają podium. Obaj próbowali ukraść najszybsze okrążenie w wyścigu po założeniu miękkich opon po „wolnym” przystanku na koniec wyścigu.
Holender myślał, że będzie miał ostatnie słowo na szachownicy, ale jego ostatnia próba została wymazana z powodu nieprzestrzegania ograniczeń trasy, co było frustrującym scenariuszem, którego doświadczył już dzień wcześniej w kwalifikacjach. Ostatecznie punkt bonusowy zdobył Bottas.
Pérez nie staje u stóp podium. Meksykanin jest przed nami Lando Norris, znowu bardzo solidny na swoim McLareni Charles Leclerc (Ferrari).
Esteban Ocon podpisuje uparte występy Alpine zajmując 7. miejsce po kilku niezłych wyprzedzeniach, w tym jednym Carlos Sainz, którzy będą musieli zadowolić się 11. miejscem ze względu na wątpliwy dobór opon.
Hiszpan z Ferrari cierpi z powodu prawa swojego rodaka Fernando Alonso, awansował wówczas z 13. na 8. miejsce dzięki podcięciu Daniel Ricciardo, autor miłego powrotu z 16. pozycji i wreszcie do Pierre Gasly (Alfa Tauryń) w ostatniej rundzie.
W mistrzostwach Hamilton zwiększa swoją przewagę nad Verstappenem o 7 punktów, aby po 8 wyścigach w 69 roku osiągnąć 61 punktów (3-2021).
2-1.#PortugalskiGP # F1 pic.twitter.com/rXq9L94Ag0
- Formuła 1 (@F1) 2 maja 2021 r.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)