Podczas prezentacji F1 Rok 2023 zaczyna się zbliżać, FIA już przygotowuje nową erę silników w F1, która rozpocznie się w 2026 roku.
W piątek, 3 lutego, Federacja opublikowała listę sześciu producentów silników, którzy zarejestrowali się na lata 2026-2030. Lista, w której logicznie się pojawiają Mercedes, Alpine, Ferrari, Audi (które połączy siły z Sauberem), czerwony Byk Ford, którego partnerstwo zostało sformalizowane w ten piątek w Nowym Jorku, ale także… Honda!
Oficjalnie japoński producent wycofał się z Formuły 1 pod koniec 2021 roku, ale według FIA chciałby powrócić. Z kim ? Oczywiście nie Red Bull, ponieważ austriacki zespół, który kupił japońską własność intelektualną, aby założyć dział „Red Bull Powertrains”, właśnie połączył siły z Fordem w ramach tego nowego cyklu.
Czy marka Sakura (Japonia) rozważyłaby nawiązanie kontaktu z potencjalną 11e zespół lub pozyskać inny, który jest już obecny?
« Potwierdzenie, że od 1 roku w Formule 2026 będzie rywalizować sześciu producentów silników, świadczy o sile mistrzostw i solidnych przepisach technicznych, które zostały starannie opracowane przez FIA w ścisłej współpracy z Formułą 1 i producentami zespołów napędowych, cieszy się Mohammed Ben Sulayem, prezes FIA.
Jednostka napędowa przoduje w innowacjach technologicznych i sprawia, że przyszłość Formuły 1 będzie bardziej zrównoważona, zachowując jednocześnie spektakularne wyścigi. Jestem wdzięczny za zaufanie, jakie okazują główni producenci samochodów na całym świecie, czego dowodem jest ich zaangażowanie w Formułę 1. »
Dans cette liste, on notera toutefois un absent de taille : Porsche, qui devait s’associer à Red Bull l’été dernier et fut récemment annoncé du côté de Williams. Czy marka ze Stuttgartu zrezygnowała z F1? Czas pokaże.
Cele nowych przepisów dotyczących silników:
– Utrzymanie spektaklu: Jednostka napędowa na rok 2026 będzie charakteryzowała się podobnymi osiągami jak obecne modele, wykorzystując mocne, wysokoobrotowe silniki spalinowe V6 i unikając nadmiernego różnicowania osiągów (pomiędzy zespołami), aby zapewnić większą przydatność do rywalizacji.
– Zrównoważony rozwój środowiska : Blok energetyczny 2026 obejmie wzrost wykorzystania energii elektrycznej nawet o 50% i będzie wykorzystywał w 100% paliwa odnawialne.
– Rentowność finansowa: Przepisy finansowe dotyczące zespołów napędowych obniżą ogólne koszty dla zawodników, zachowując jednocześnie wizytówkę najnowocześniejszej technologii, która jest sercem Formuły 1.
– Atrakcyjność dla nowych producentów silników: przepisy mają na celu umożliwienie nowym producentom przyłączenia się do sportu na konkurencyjnym poziomie.
CZYTAJ TAKŻE > Red Bull i Ford łączą siły na rok 2026
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
03 o 02:2023
Honda zarejestrowała się wśród producentów silników F1 na rok 2026, ale kto będzie ją dostarczał, skoro Red Bull / Alpha Tauri przejdzie na Forda? Nadchodzi przejęcie Williamsa? Wejście nowego zespołu w 100% Hondy?