Horner: Renault powinno faworyzować Red Bulla

Christian Horner uważa, że ​​opóźnienie w rozwoju jednostki napędowej Renault wynika częściowo z chęci Losange do takiego samego traktowania zespołów swoich klientów.

opublikowany 01/07/2014 à 18:00

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Horner: Renault powinno faworyzować Red Bulla

Pod koniec Grand Prix Austrii, gdzie Red Bull of Sebastian Vettel po raz kolejny padł ofiarą awarii mechanicznej (w ECU), Christian Horner podszedł do konkretów i wyraził swoją frustrację z powodu braku niezawodności i wydajności Zespołu Zasilającego Renault. Jeśli szef zespołu ds Milton Keynes pamiętaj o wyczynach dokonanych za pomocą Wirusy-Châtillon i że jest świadomy podjętych wysiłków, Brytyjczyk nadal wskazywał, że sytuacja była "gorszący".

Nowemu epizodowi w sadze V6 z silnikiem 1.6 l turbo/hybrydowym towarzyszą spekulacje dotyczące zerwania kontraktu pomiędzy Red Bullem a Renault. Jeśli wielki szef Dietrich Mateschitz dał do zrozumienia, że ​​nie ma mowy o opracowaniu własnego silnika, istnieją inne rozwiązania. „Zespół taki jak Red Bull zawsze ma różne opcje i nie mam zamiaru ich tutaj ujawniać”., skomentował Christian Horner, zgłoszony przez ESPNF1.com. „Chcemy ścigać się w czołówce, chcemy być konkurencyjni i potrzebujemy do tego skutecznej jednostki napędowej. »

Jeśli powrót do formy w tym roku wydaje się skomplikowany, Red Bull może liczyć na wiedzę Renault Sport F1 aby naprawić sytuację. Christian Horner krytykuje jednak podejście francuskiego producenta silników do nowych przepisów, w przypadku których Losange zdecydowałby się traktować każdy zespół klienta w ten sam sposób. „Myślę, że to mógłby być element wyjaśniający tę sytuację, ponieważ nigdy nie da się zadowolić wszystkich. Jeśli spojrzeć na silnik Ferrari, został opracowany dla jednomiejscowych samochodów Ferrari. Klienci muszą dostosować swoje samochody i tak też jest w przypadku Mercedes. Renault próbowało uszczęśliwić wszystkich swoich klientów, co jest godne podziwu, traktując ich jednakowo, ale nie jest to właściwy sposób na zachowanie konkurencyjności. Musimy zrobić wszystko, aby wyjść z tej sytuacji i na razie musimy wspierać Renault, aby lepiej wykorzystać jednostkę napędową. »

0 Zobacz komentarze)