Poza punktami Vettel zirytowany Ferrari: jego strategia „nie miała sensu”

Sebastian Vettel kontynuuje rozczarowania nowym wyścigiem niegodnym prestiżu jego rekordu i pracodawcy w Wielkiej Brytanii. Niemiec nie ukrywa już swojej frustracji związanej ze Scuderią Ferrari. 

opublikowany 10/08/2020 à 08:19

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Poza punktami Vettel zirytowany Ferrari: jego strategia „nie miała sensu”

Co się dzieje Sebastian Vettel (Ferrari)? Czterokrotny mistrz świata Formuła 1 przeżył ciężką próbę podczas 70. rocznicy Grand Prix na torze Silverstone (Wielka Brytania), pomiędzy obrót w pierwszym zakręcie i zajęcie 12. miejsca.

Tym samym niemiecki kierowca po pięciu wydarzeniach z 13 słabymi punktami zajmuje 2020. miejsce w mistrzostwach 10, podczas gdy jego kolega z zespołu Charles Leclerc walczy z 4. pozycją i 45 jednostkami. Ten, który na początku swojej kariery nazywany był „Baby Schumi”, nigdy wcześniej nie miał takiego startu w kampanii od 2008 roku o godz Toro Rosso (poczwórna emerytura i 17. miejsce)!

Jeśli chodzi o błąd w prowadzeniu pojazdu kilka sekund po zgaśnięciu świateł, Sebastian Vettel miał niewiele wyjaśnień. „Nie wiem, co się stało. Dobrze zacząłem, a potem chciałem uniknąć kłopotów w pierwszym zakręcie. 

 

 

W samochodzie czułem kontakt z innym zawodnikiem, ale uderzenie z pewnością pochodziło od krawężnika. Niespodzianką była utrata kontroli nad samochodem. Straciłem wiele miejsc (ostatni w pierwszej turze). Będziemy jednak w stanie wykonać bardziej efektywne wejście. »

To rzeczywiście kolejny aspekt, który irytował człowieka z 53 zwycięstwami. Słony przekaz radiowy nie omieszkał zaskoczyć widzów: „Znajduję się w dokładnie takiej sytuacji, której nie lubię. Rozmawialiśmy o tym dziś rano. Wytrzymam, ale wiesz, że schrzaniłeś! » Nikt mu nie odpowiedział na ścianie boksu. 

Na brytyjskim padoku swoje przemyślenia kontynuował Sebastian Vettel. „Rozmawialiśmy o strategii. Nie było sensu zmieniać opon, jeśli wiedziałeś, że znajdziesz się w korku. Jednak dokładnie tak się stało. Wyjaśnia. 

Dodatkowo wyszedłem na twardych oponach, które wytrzymały tylko 10 okrążeń, po czym na ostatnie 20 okrążeń wróciłem na średnie. To nie miało żadnego sensu ! W rezultacie pod koniec wyścigu straciłem przyczepność opon, mimo że rozmawialiśmy o tym na odprawie. »

Kiedy zwrócono mu uwagę, że Charlesowi Leclercowi udało się utrzymać głowę nad wodą pomimo kiepskiego sprzętu, włączył się Sebastian Vettel. " To jest trudno porównywać z Charlesem w ten weekend. W poprzednich wyścigach obaj jechaliśmy w peletonie. 

Tym razem skorzystał z wyraźnej przewagi. Dlatego trochę się zdenerwowałem, mogliśmy uniknąć bycia w stadzie i nie wiem, dlaczego tego nie zrobiliśmy.

Nie mam innego wyjaśnienia. To trochę dziwne, różnica pozostała taka sama w porównaniu z dwoma ostatnimi GP, niezależnie od tego, czy prowadziłem, czy nie, po mojej stronie. » 

W numerze 2273 AUTOhebdo, dostępnym cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę GP z okazji 70. rocznicy GP przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz