Hülkenberg: Pirelli musi lepiej radzić sobie z oponami deszczowymi

Nico Hülkenberg poprosił Pirelli o kontynuację prac nad oponami na mokrą nawierzchnię, aby kierowcy mogli częściej jeździć na mokrych torach.

opublikowany 07/09/2017 à 16:05

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Hülkenberg: Pirelli musi lepiej radzić sobie z oponami deszczowymi

Nico Hülkenberg Chciałbym, aby Pirelli kontynuowało rozwój opon rowkowanych. Pilot Renault wraz ze swoimi 19 przeciwnikami otrzymał zawieszenie kwalifikacyjne na ponad 2 godziny i 30 minut podczas kwalifikacji do GP Włoch w następstwie decyzji kierownictwa wyścigu, który wywiesił czerwoną flagę po zjechaniu z toru Romain Grosjean.

„Deszcz nie był bardzo intensywny i na torze nie było zbyt dużo stojącej wody, wyjaśnił Nico Hülkenberg w Sport1. Problem polega na tym, że opony są zaprojektowane tak, aby odprowadzać tylko określoną liczbę litrów wody. Po przekroczeniu limitu łatwo może dojść do aquaplaningu, czego piloci nie chcą. Dlatego Charlie Whiting (dyrektor wyścigu FIA) miał ograniczony wybór. »

„W przyszłości powinniśmy kontynuować współpracę z Pirellis, aby poprawić sytuację. W przeszłości z kilkoma innymi producentami mogliśmy bez problemu jeździć w takich warunkach, potwierdził Nico Hülkenberg. Jedynym problemem jest to, że nie mamy zbyt wielu testów w ciągu roku, a zatem nie jeździmy zbyt często na mokrych torach. Dlatego Pirelli trudno jest osiągnąć postęp. »

Nico Hülkenberg zakwalifikował się na 12. miejscu na torze Monza, ale kierowca Renault wystartował z 14. pozycji z powodu kary. Zwycięzca 24 godziny Le Mans Rok 2015 dotarł do GP Włoch na 13. miejscu.

Zapoznaj się z analizą GP Włoch przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2130 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)