20 lat temu: Ściana Mistrzów buduje reputację w Montrealu

13 czerwca 1999 r. ostatnia szykana toru Gilles-Villeneuve w Montrealu zabrała czterech kierowców, w tym trzech mistrzów świata, podczas Grand Prix Kanady F1. 

opublikowany 08/06/2019 à 15:24

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

20 lat temu: Ściana Mistrzów buduje reputację w Montrealu

To ulubiona część widzów Grand Prix Kanady. Ostatnia szykana nie ma oficjalnie innej nazwy niż „Zakręt 14” i „Zakręt 15”, ale dla fanów Formuła 1, to „Ściana Mistrzów”. Sekwencja ta została tak nazwana ze względu na jej skłonność do łapania w pułapki wszystkich pilotów, zarówno najmniej zdolnych (Pastor Maldonado w 2012 r.), jak i najbardziej doświadczonych (Sebastian Vettel w 2011 r., Jenson Button w 2005 r.). 

Ale to podczas edycji w 1999 roku szykana zyskała swój przydomek. Czterech kierowców uderzy w ścianę wychodząc z zakrętu, zaczynając od Ricardo Zonty (BAR) na trzecim okrążeniu. „Nie wiem, co się stało” – skomentował Brazylijczyk – „czy to ja popełniłem błąd, czy była to wina opon. »

 

 

Zaskoczenie jest większe, gdy Damon Hill (Jordan) niszczy swoją jednomiejscowy na 15. okrążeniu w tym samym miejscu. Uważa się, że zawodnicy znajdujący się jeszcze na torze zostali ostrzeżeni przez zdradliwą naturę tej szykany. Jednak lider imprezy Michael Schumacher (Ferrari), uderza w betonową ścianę na 30-tym przejeździe!

„Straciłem kontrolę, ponieważ opuściłem linię i wjechałem na brudną część toru. To ewidentnie mój błąd” – przyznał „Kaiser”.

Pięć okrążeń za Niemcem wystartował ulubieniec publiczności, Jacques Villeneuve (BAR). Ironia marketingu, duży napis „Witamy w Quebecu” wita winnych! 

Czy wiesz, że?

Grand Prix Kanady w 1999 r. jest pierwsze wydarzenie Formuły 1 zakończone w ramach systemu samochodu bezpieczeństwa. Wyścig został zneutralizowany z powodu gwałtownego zjazdu z toru Heinza-Haralda Frentzena (Jordania) na 66. z 69 okrążeń. 

 

 

Tarcza hamulcowa prawego przedniego koła jego samochodu eksplodowała na początku trzeciego zakrętu, powodując wypadek oraz ból lewego kolana i prawego barku. Będziemy musieli poczekać prawie 3 lat, aby znaleźć metę w ramach procedury samochodu bezpieczeństwa podczas Grand Prix Australii 10! 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)