Nie da się złapać Mercedesa w jego mocnych stronach w 2019 roku – Ferrari

Mattia Binotto uważa, że ​​problemy Scuderii na torach, które nie są zbyt szorstkie i gdzie wymagana jest duża siła docisku, są zbyt duże, aby można je było usunąć w tym sezonie.

opublikowany 06/09/2019 à 14:52

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Nie da się złapać Mercedesa w jego mocnych stronach w 2019 roku – Ferrari

La Stabilny przybyła na swoją ojczystą ziemię Monza uwieńczona pierwszym sukcesem w tym sezonie po poruszającym zwycięstwie Charles Leclerc w Spa-Francorchamps.

Jeśli dom Maranello po raz kolejny wydaje się mieć wyraźną przewagę nad Mercedes na historycznym torze, dzięki dobremu stanowi układu napędowego i maksymalnej prędkości na prostej, kilkukrotnie zmagał się z problemami na torach o ograniczonej przyczepności, na których najważniejsze miejsce zajmuje aerodynamika.  

Obecny na piątkowej konferencji prasowej FIA Mattia Binotto, dyrektor Gestione Sportiva, przyznaje, że do chwili obecnej zapełnienie tych luk będzie prawie niemożliwe, aż do opadnięcia kurtyny w Abu Zabi na początku grudnia.

« Mercedes i Ferrari mają różne cechy– przypomniał w preambule. Jeśli skupimy się na SF90, zabraknie nam osiągów na torach wymagających przyczepności i maksymalnego docisku. Musimy poczynić postępy w tych obszarach. 

Nie sądzę, abyśmy mogli wyeliminować różnicę do Mercedesa na torach, na których jest dużo zakrętów, ponieważ jest ona po prostu za duża. Czy możemy coś poprawić? Do tego jesteśmy zobowiązani »

Najlepszy kierowca Ferrari w rankingu Kierowców, Sebastian Vettel Do lidera traci 99 punktów Lewis Hamilton (Mercedesa). Wśród producentów dom Maranello jest 145 jednostek za swoim niemieckim rywalem. Wystarczy powiedzieć, że jest mało prawdopodobne, aby Scuderia zakończyła okres suszy, który rozpoczął się w 2008 roku w drużynie mistrzowskiej.

Binotto upiera się jednak, że stabilność regulacyjna w 2020 r. musi zachęcać czcigodną instytucję transalpine wprowadzenie poprawek na koniec sezonu. 

« Biorąc pod uwagę, że przepisy techniczne na rok 2020 różnią się nieznacznie w porównaniu z bieżącym sezonem, wierzymy, że wprowadzone zmiany przydadzą się również w następnej kampanii– sprecyzował. Istnieją luki i one pozostaną, ale mam nadzieję, że uda nam się je zmniejszyć ". 

W niedzielę pierwsze zwycięstwo na Monzy od 2010 r. pomogłoby już uratować kampanię w 2019 r., która prawdopodobnie została przegrana, gdy tak wiele obiecywano podczas zimowych testów. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024