Według FIA nie ma potrzeby zmiany procedury ponownego uruchomienia pomimo wypadku w Mugello

Michael Masi, dyrektor wyścigu Grand Prix FIA, wyraził zdecydowaną opinię na temat debaty wokół procedury ponownego uruchomienia po neutralizacji w ramach samochodu bezpieczeństwa. 

opublikowany 14/09/2020 à 15:54

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Według FIA nie ma potrzeby zmiany procedury ponownego uruchomienia pomimo wypadku w Mugello

Wśród wielu wypadków, które zepsuły pierwsze Grand Prix Toskanii de Formuła 1Najwięcej komentarzy dotyczących odpowiedzialności kierowców czy przepisów wywołało pileup na starcie szóstego okrążenia.

A właściwie pilotów Mercedes, Lewis Hamilton et Valtteri Bottas, ówczesny lider wyścigu, uznał, że późne zgaszenie świateł samochodu bezpieczeństwa może wyjaśnić kolizję z udziałem Antonio Giovinazziego (Alfa Romeo), Carlos Sainz Junior (McLaren), Kevin Magnussen (Haas) I Nicholas Latifi (Williams).

 

 

„Mogą mówić, co chcą, szturmować Michaela Masiego, dyrektora wyścigu FIA. Jeśli spojrzymy na odległość pomiędzy momentem zgaśnięcia paska świetlnego a (moment przejścia) na linii kontroli (na prostej linii startu/mety), ona nie jest inna (z tego co widzimy) inne testy. »

Dla Michaela Masiego „nie ma potrzeby zmieniania zasady odzyskiwania sił po wprowadzeniu samochodu bezpieczeństwa”, sugestia podniesiona przez wielu graczy w tej dziedzinie.

Australijczyk awansuje dwa powody, aby utrzymać kurs tej procedury. „Wszyscy zawodnicy zostali wyraźnie ostrzeżeni podczas odprawy kierowców w czwartkowy wieczór o dwóch centralnych punktach. Po pierwsze, nie powinni wyprzedzać samochodu bezpieczeństwa, dopóki nie wjedzie on do alei serwisowej.

Dodatkowo przypomnieliśmy o nietypowym położeniu na tym torze białej linii kontrolnej umożliwiającej kierowcom wyprzedzanie przeciwnika. Znajduje się w pobliżu wyjścia z boksów. » Zwykle linia ta jest umieszczona dalej przed linią startową.

Wreszcie Michael Masi nie przyznaje, że był zaskoczony spektakularnymi obrazami pileupu. „Widzieliśmy podobne zdarzenia w Baku (Azerbejdżan) długim prostym odcinkiem w kierunku linii kontrolnej. W takich przypadkach lider peletonu często utrzymuje wolne tempo, aby nie dać się zaskoczyć kolejnym samochodom. Lider ma prawo postępować w ten sposób. »

Znajdź w numerze AUTO 2278tygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, analiza Formuły 1 w Mugello przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)