Kierowcy wiedzą, że ostatnia weekendowa sesja treningowa jest stosunkowo spokojną sesją, podczas której niekoniecznie dajesz z siebie wszystko na torze. Ponieważ zbliżają się najważniejsze terminy, zespoły priorytetowo traktują dogłębną pracę, a nie czasy okrążeń. i o godz Ferrari, niestety sprawy potoczyły się inaczej.
Już siedem dni temu popełniłem błąd podczas ostatniej sesji testowej w Zandvoort, Carlos Sainz (Ferrari) spotkał ten sam los w sobotni poranek. Na okrążeniu wystartowanym nieco ponad pół godziny od szachownicy Iberyjczyk stracił tył samochodu na zakręcie Ascari i uderzył czołowo w ścianę. Choć oszołomiony i obolały, kierowca Scuderii zdołał wydostać się ze swojego SF21, ale jego obecność na starcie wyścigu Sprint Race pozostaje w oczekiwaniu. Jej jednomiejscowy rzeczywiście poniósł poważne szkody i wydaje się, że trudno będzie wyobrazić sobie jego start w ciągu zaledwie kilku godzin.
Énorme choc pour Carlos Sainz dans le virage Ascari ! 😮
Aileron complètement détruit pour le pilote Ferrari 😫#ItalianGP 🇮🇹
▶ ️ https://t.co/7plkVVV12v pic.twitter.com/2O58HlQKQq
— CANAL+ F1® (@CanalplusF1) 11 września 2021 r.
Od strony sportowej sesję zdominowali Mercedes. Bardzo wydajne na Monzy, gdzie silnik jest bardzo ważny, niemieckie W12 po raz kolejny szturmem wdarły się na dwa pierwsze miejsca w tabeli czasu pracy. Pokonany przez kolegę z drużyny w piątkowych kwalifikacjach, Lewis Hamilton ten czas przejął kontrolę Valtteri Bottas gdy zbliża się drugi wyścig sprinterski w sezonie.
Lider mistrzostw i główne zagrożenie Toto Wolff i jego oddział, Max Verstappen (czerwony Byk) ponownie podpisuje po raz trzeci, udowadniając w ten sposób, że jego RB3B pozostaje o krok gorszy od Mercedesa W16.
Z tyłu różnice nie do końca odzwierciedlają rzeczywistość, ponieważ Robert Kubica (Alfa Romeo) uplasował się na 6. miejscu, zaledwie sekundę za wynikiem Lewisa Hamiltona. Polak jeździł jednomiejscowym samochodem bez większego paliwa, co pozwoliło mu wskoczyć do Top 10. Top 10, w którym znajdziemy jedno i drugie Alpine z Esteban Ocon et Fernando Alonso 8e.
Czwarty i piąty w piątkowych kwalifikacjach kierowcy McLaren, Lando Norris et Daniel Ricciardo, byli usatysfakcjonowani 10. i 12. razem pod koniec poranka w tę sobotę. W tym przypadku ich okrążenia nie odzwierciedlają rzeczywistości, ponieważ obaj mężczyźni na pewno na zmianę pracowali na miękkich i średnich oponach, zgodnie ze strategią na dzisiejsze popołudnie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)