Kevin Magnussen chwali strategiczny wybór Haasa

Kevin Magnussen, który zajął 9. miejsce w Grand Prix Węgier, zapewnił Haasowi pierwsze punkty w tym sezonie dzięki pokerowemu ruchowi na okrążeniu formującym.

opublikowany 19/07/2020 à 19:26

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Kevin Magnussen chwali strategiczny wybór Haasa

Wszystko rozstrzygnęło się przed startem, na okrążeniu formującym przed Grand Prix Węgier. Kevin Magnussen, następnie wyposażone w opony deszczowe, oraz Romain Grosjean z Haas wyposażone w gumę pośrednią, zapewniają bardzo szybkie wysychanie toru. Stajnia Haas następnie zaryzykował i wezwał obydwa samochody z powrotem do boksów, jeszcze przed wyjazdem obu samochodów, w celu założenia slicków.

Zaczynając od ostatniego, kierowcy po kilku okrążeniach, gdy pozostali uzupełniają paliwo, zajmują trzecie i czwarte miejsce. Nieoczekiwana sytuacja. „Zespół podjął świetną decyzję, przechodząc na slicki, – przekonuje Magnussen.

To naprawdę dobrze z ich strony, że dali mi pewność siebie i mogłem stawić czoła trudnym warunkom na suchych oponach. Było to ryzykowne, ale zadziałało. Tempo było dobre, a startując z boksów, byłem trzeci. Wiedziałem, że to nie będzie nasze ostatnie miejsce, ale wspaniale było tam być. »

Duński kierowca zaskoczył następnie swoim oporem, stawiając czoła samochodom, które zwykle były znacznie szybsze, zanim ustabilizował się na dziewiątej pozycji. „Zwiększyliśmy przewagę na Ferrari (Charles Leclerc) i zachowaliśmy McLaren (Carlos Sainz) z odległości. To pokazuje, jaki mieliśmy dobry samochód. »

Wynik w oczekiwaniu

Mniej udany był Romain Grosjean, który ostatecznie zajął piętnaste miejsce. " Niestety, Alexander Albon podjąłem próbę późnego ataku i uszkodziłem przednie skrzydło, wskazuje Francuz. Później miałem znacznie słabszą wydajność. »

Przed nalaniem szampana członkowie zespołu muszą jeszcze poczekać na decyzję sędziów. W rzeczywistości wobec Haasa toczy się dochodzenie w sprawie naruszenia przepisów sportowych podczas okrążenia treningowego, w związku z Artykułem 27.1: „Kierowca musi prowadzić samochód sam i bez pomocy”. Nie ulega wątpliwości, że okrążenie formujące będzie z pewnością kluczem do końcowego wyniku wyścigu zespołu.

Zapoznaj się z raportem i analizą Grand Prix Węgier, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Budapeszcie, w numerze 2270 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz