Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zebrała się na nadzwyczajnej Radzie Światowej we wtorek 1 marca, aby ustalić, czy powinna zastosować się do zalecenia Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) dotyczącego wykluczenia rosyjskich i białoruskich sportowców oraz drużyn z zawodów.
Odpowiedź jest negatywna. Jedyną rekompensatą będzie nienoszenie flagi rosyjskiej lub białoruskiej podczas wydarzeń sportowych (garnitur, kask, okna, drzwi itp.). Nikita Mazepin ma zatem pełne prawo jeździć Haas en Formuła 1czy Daniił Kwiat z G-Drive w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
Dla kierowców nie zmienia się nic poza zakazem noszenia napisu „Russian Automobile Federation (RAF)”, używanego przez kierowców od 2021 roku zamiast „Rosja” w związku z wykluczeniem Rosji z jakichkolwiek spotkań. ty sportowcu świata.
CZYTAJ TAKŻE > Kwiat wzywa, aby nie wykluczać rosyjskich pilotów z zawodów
Haas po prostu przesłał mediom (w tym AUTOco tydzień) chcąc dowiedzieć się więcej o przyszłości Nikity Mazepina w amerykańskim zespole: „W tej chwili odmawiamy jakichkolwiek komentarzy. »
Ponadto FIA potwierdza, że do odwołania w Rosji i na Białorusi nie będą organizowane żadne międzynarodowe ani strefowe zawody. Tutaj znowu nic się nie zmienia, zaplanowane w Soczi Grand Prix Rosji nie odbędzie się… do odwołania. Wydarzenie zaplanowano na 23-25 września.
Ponadto FIA podjęła środki ekonomiczne przeciwko rosyjskiej i białoruskiej federacji samochodowej. Nie będą one już mogły korzystać z dotacji FIA. Przedstawiciele rosyjskich/białoruskich członków FIA również muszą tymczasowo wycofać się ze swoich ról i obowiązków.
„Jak wiecie, FIA ze smutkiem i szokiem śledzi rozwój wydarzeń na Ukrainie i mam nadzieję na szybkie i pokojowe rozwiązanie obecnej sytuacji” – dodał. powiedział prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem. „Potępiamy rosyjską inwazję na Ukrainę i całym sercem łączymy się ze wszystkimi, którzy cierpią z powodu wydarzeń na Ukrainie. Chciałbym podkreślić, że FIA wraz z naszymi promotorami podjęła w zeszłym tygodniu proaktywne działania w tej kwestii i przekazała odpowiednie informacje na temat Formuły 1, Formuła 2, WTCR i Międzynarodowy Puchar Driftingu. Zaktualizowana wersja różnych międzynarodowych kalendarzy FIA zostanie przedstawiona do zatwierdzenia na spotkaniu WMSC w Bahrajnie. »
Szczegóły decyzji FIA:
- Do odwołania w Rosji i na Białorusi nie będą organizowane żadne zawody międzynarodowe i strefowe
- Żadne flagi/symbole ani hymny Rosji/Białoruś nie będą używane na zawodach międzynarodowych/strefowych do odwołania
- Żadna rosyjska/białoruska reprezentacja narodowa nie będzie brała udziału w zawodach międzynarodowych/strefowych, np. FIA Motorsport Games, do odwołania
- Kierowcy rosyjscy/białoruscy, indywidualni zawodnicy i działacze mogą brać udział w zawodach międzynarodowych/strefowych wyłącznie w charakterze neutralnym i pod banderą FIA, pod warunkiem szczególnego zaangażowania i przestrzegania zasad pokoju i neutralności politycznej FIA do odwołania ogłoszenie
- Przedstawiciele rosyjskich/białoruskich członków FIA muszą tymczasowo odejść od swoich ról i obowiązków
- Żadne stypendia FIA nie będą przyznawane członkom FIA z Rosji/Białoruś aż do odwołania
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
2 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Jakuba Morina
03 o 03:2022
FIA prowadzi mroczną grę w stylu FIFA, starając się nie denerwować swoich rosyjskich przyjaciół... Brytyjska federacja ma więcej charakteru. Miejmy nadzieję, że FFSA ma ten sam polityczny i humanitarny punkt widzenia, co po drugiej stronie kanału La Manche. Zobaczymy, jaka będzie waga ACO, o której wiemy, że jest blisko – pośrednio – z niektórymi zwolennikami Włodzimierza. Następnie, jeśli chodzi o G-Drive, „wystarczy” uczynić TDS oficjalnym konkurentem na wypadek, gdyby FFSA zakazała rosyjskim konkurentom… Ale zakaz flag i hymnu przy jednoczesnym zachowaniu konkurentów… Dobrze wiem, że to jest Rok Moliera, ale to nie powód, aby oddawać cześć Tartuffe.
PAUL VAN GROOTEL
02 o 03:2022
Decyzja FIA o niewykluczeniu kierowców rosyjskich i białoruskich: godna pożałowania decyzja, dowód niezrozumiałej chęci FIA do obrony swoich błahych interesów, pomimo bólu zadawanego narodowi Ukrainy. Wiem, że piloci nie mogą nic z tym zrobić... ale ostatecznie kto może coś z tym zrobić, jak nie obecny dyktator? Nie chodziło o ukaranie pilotów, ale o pokazanie zainteresowanym (zwróćcie uwagę...), że agresja pogwałciła nasze najbardziej podstawowe wartości. Opłakany. Opłakany.