Po Komisji F1 które odbyło się na marginesie Grand Prix Austrii (10 lipca), szefowie zespołów, F1 i FIA spotkali się w czwartek, 14 lipca, w ramach Technicznego Komitetu Doradczego (TAC) w dużej mierze poświęconego zjawisku morświnów i drażliwy temat sztywności podłogi, a niektóre zespoły podejrzewa się o bardzo subiektywną lekturę obowiązujących przepisów w tej kwestii.
Po pierwsze, FIA potwierdziła, że jej krótkoterminowe środki przeciwko kłusownictwu, które miały wejść w życie podczas Grand Prix Belgii (31 sierpnia), zostaną wzięte pod uwagę na torze Spa-Francorchamps wraz z ustaleniem wskaźnika oscylacji pionowej do pomiaru morświnów, a także sporo zmian wymaganych na płaskich dnach, szczególnie na poziomie płozów.
Tytułem wstępu bohaterowie podali trzy punkty. Po pierwsze, zjawisko odbicia było mniejsze podczas ostatnich wyścigów, ale było to związane jedynie z charakterem odwiedzanych tras i że można było się spodziewać, że zacznie się ponownie w przyszłych tygodniach na niektórych torach.
Ku pogorszeniu się morświnów w 2023 r.?
Stwierdzono również, że wszyscy spodziewają się pogorszenia pompowania w roku 2023 wraz ze zrozumieniem przez zespoły nowych przepisów i nowych samochodów, które w przyszłym roku zapewnią jeszcze większy docisk. I wreszcie, że środki wprowadzone w 2022 r., obejmujące pomiar oscylacji i kontrolę sztywności podłóg, nie mają charakteru długoterminowego.
Oczywiście, aby umożliwić zespołom rozpoczęcie szczegółowej pracy nad jednomiejscowymi pojazdami na rok 2023, FIA przedstawił zespołom szereg aerodynamicznych środków przeciw morświnom, które pragnie wdrożyć od przyszłego sezonu, zawsze mając na celu kontrolowanie i radykalne ograniczenie powszechnego morświna. Oto 4 główne środki:
1. Zwiększenie wysokości krawędzi podłogi o około 25 mm.
2. Podniesienie gardzieli dyfuzora pod podłogę
3. Wprowadzenie bardziej rygorystycznych testów ugięć bocznych
4. Wprowadzenie bardziej wydajnego czujnika do ilościowego określania oscylacji aerodynamicznych
Należy pamiętać, że środki te nie są jeszcze oficjalne, ponieważ będą musiały zostać ratyfikowane przez Światową Radę Sportów Motorowych. TAC omówił także spektakularny i przerażający wypadek Guanyu-Zhou w Silverstone. Zespoły potwierdziły, że są gotowe wprowadzić bardziej rygorystyczne środki dotyczące obręczy w 2023 r.
CZYTAJ TAKŻE > McLaren krytykuje opóźnienie we wprowadzeniu przyszłych testów elastyczności FIA
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)