FIA uzasadnia swój wybór Halo

FIA uzasadniła swój wybór Halo w długim komunikacie prasowym z tej soboty.
 

opublikowany 22/07/2017 à 13:58

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

FIA uzasadnia swój wybór Halo

W tym tygodniu FIA podjęła decyzję o nałożeniu systemu Halo na jednomiejscowe samochody 2018, pomimo krytyki wyrażanej od pierwszych testów tego urządzenia, zintegrowanego w celu zapewnienia kierowcom przedniej ochrony.

Federacja chciała skomentować ten wybór Halo, w szczególności określając jego cechy w określonych scenariuszach. „ Równolegle z testami statycznymi urządzenia Halo, równolegle badano inne rozwiązania, w szczególności „Aeroscreen”, czyli przednią szybę instalowaną na słupkach przymocowanych po obu stronach kokpitu.

System został przetestowany w testach podczas Grand Prix Rosji 2016, ale choć w niektórych obszarach okazał się sukcesem, inne testy wzbudziły wątpliwości co do skuteczności urządzenia. Z drugiej strony testy Halo nadal okazywały się skuteczne.

Koncentrując się na trzech ważnych typach głównych zagrożeń: kontakcie samochodu z samochodem, kontakcie samochodu z otoczeniem i obiektach zewnętrznych, testy wykazały, że w przypadku wypadków z udziałem samochodu Halo był w stanie wytrzymać piętnastokrotnie większą siłę elektrostatyczną. obciążenie masy samochodu i znacznie zmniejszyło ryzyko obrażeń.

Testy przeprowadzone w samochodzie wykazały, że w wielu przypadkach Halo było w stanie zapobiec kontaktowi kasku ze ścianą lub barierą, opierając się na wybranych wcześniejszych zdarzeniach. Wreszcie, w przypadku obiektów zewnętrznych, Halo skutecznie odciągnęło duże przedmioty od kokpitu, a także wykazało podwyższony poziom ochrony przed drobnymi odłamkami.

Ponadto informacje uzyskane z szeroko zakrojonych testów na torze wykazały, że widoczność pozostała w znacznym stopniu niezmieniona i nie było znaczących przeszkód wizualnych ze środkowym słupkiem. Testy na torze nie wykazały jeszcze żadnych problemów z wyciąganiem kokpitu i przeprowadzono wiele prób z zainstalowanym Halo, ze zmienioną procedurą opracowaną w celu zapewnienia bezpiecznego wyciągania. »

Ulubiona Tarcza… potem porzucona

Organy zarządzające dyscypliną odłożyły jednak wprowadzenie systemu ochrony, aby dać więcej czasu na rozwój, ale także dać szansę Tarczy, która zdawała się zyskać przychylność FIA.

« W następstwie tych testów torowych i analizy systemów alternatywnych Grupa Strategiczna i Komisja F1 w kwietniu tego roku podjęto decyzję o nadaniu priorytetu rodzinie systemów przezroczystych tarcz (Shield).

Po testach strategicznych system Shield został krótko przetestowany podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii w 2017 r Ferrari de Sebastian Vettel. W komentarzach na temat tego badania wskazano szereg ograniczeń dotyczących takiego systemu.

W świetle tego oraz świadomi testów systemu Halo i konieczności wprowadzenia przepisów przed pożądanym terminem rozpoczęcia sezonu 2018, system Halo stanowi najlepsze rozwiązanie problemu ochrony przedniej części kokpitu. Ostateczny projekt Halo zostanie udoskonalony przed jego wprowadzeniem na rynek w 2018 r. dzięki wspólnemu wysiłkowi zespołów, kierowców i FIA. »

0 Zobacz komentarze)