FIA reaguje na bunt zespołów wokół silnika Ferrari

Organ regulacyjny Mistrzostw Świata Formuły 1 wydał komunikat prasowy w celu wyjaśnienia sytuacji.  

opublikowany 05/03/2020 à 13:59

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FIA reaguje na bunt zespołów wokół silnika Ferrari

Na pojawiający się bunt FIA szybko zareagowała. Nieco ponad 24 godziny temu, 7 zespołów w terenie – Mercedes, Red Bull, McLaren, Renault, AlphaTauri, Racing Point i Williams – przeprowadziło prawdziwą zbiorową zaporę potępić tajne i prywatne porozumienie zawarte pomiędzy władzami federalnymi a Ferrari o pracy włoskiego układu napędowego w zeszłym roku. 

Ogłoszono potajemnie w ubiegły piątekwieczorem, kiedy odbywały się testy zimowe w 2020 r., wszystkie zespoły, które nie korzystają z silnika Ferrari, zaakceptowały umowę bardzo chłodno i poczuły się oszukane z powodu braku przejrzystości. 

Przed skoordynowaniem reakcji kilka wysokiej rangi źródeł poinformowało nas o „ otępienie ", z" colère , Z " lądowanie " Lub " szok » co czuł ich zespół, kiedy pierwszy komunikat prasowy wpłynął jak włos do zupy.  

FIA odpowiedziała na nie w czwartek w bardziej szczegółowym komunikacie, który w całości znajdziesz poniżej. 

« Po zapowiedziach 7 stajni z Formuła 1 wczoraj FIA chciała przekazać następujące wyjaśnienia: 

FIA przeprowadziła szczegółowe badanie techniczne zespołu napędowego Scuderia Ferrari, tak jak ma to prawo zrobić w przypadku każdego zawodnika Mistrzostw Świata F1. Ta dogłębna analiza przeprowadzona w sezonie 2019 wzbudziła wątpliwości i zasugerowała, że ​​można uznać, że układ napędowy Ferrari nie działa przez cały czas w ramach określonych przepisami FIA. Ferrari zdecydowanie sprzeciwiło się tym podejrzeniom i powtórzyło, że jego silnik zawsze działał zgodnie z przepisami. FIA nie była do końca usatysfakcjonowana, ale zdecydowała, że ​​jakiekolwiek dodatkowe działania nie przyniosą rozstrzygającego rezultatu, biorąc pod uwagę złożoność tematu i materialną niemożność przedstawienia jednoznacznego dowodu naruszenia regulaminu. 

Aby uniknąć negatywnych konsekwencji, jakie wiązałby się z długim procesem, biorąc pod uwagę niepewność wyroku, oraz w najlepszym interesie mistrzostw i ich akcjonariuszy, FIA, zgodnie z Artykułem 4 (ii) swojego Regulaminu Dyscyplinarnego i Jurysdykcyjnego, zdecydowała się zawrzeć odstraszające i skuteczne porozumienie z Ferrari o zamknięciu postępowania. 

Ten rodzaj porozumienia jest narzędziem prawnym uznawanym za niezbędny element każdego systemu dyscyplinarnego; jest ono często wykorzystywane przez wiele władz publicznych i innych federacji sportowych w zarządzaniu sporami. 

Poufność warunków umowy gwarantuje art. 4 (vi) Regulaminu Dyscyplinarnego i Sądowniczego. 

FIA podejmie wszelkie niezbędne środki, aby chronić sport, jego rolę i reputację organu regulacyjnego Mistrzostw Świata Formuły 1 ". 

Będziemy pamiętać, że w zeszłym roku, szczególnie w drugiej połowie sezonu, pojawiały się ciągłe wątpliwości co do legalności silnika Ferrari. Zaintrygowani śladami GPS i fenomenalną mocą wydzielaną przez włoskie śmigło w kwalifikacjach i na prostej, niektórzy podejrzewali, że włoski zespół obchodzi się z przepływomierzem kontrolującym przestrzeganie limitu przepływu paliwa ustalonego na 100 kg na godzinę. 

Umiejętnie prosząc o wyjaśnienie tej delikatnej cechy hybryd V6 z turbodoładowaniem, czerwony Byk zmusił FIA do stanowienia prawa poprzez wysłanie szeregu dyrektyw technicznych, z których pierwsza przypadła tuż przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych pod koniec października. Przypadek czy zbieg okoliczności, seria 6 pole position z rzędu, na których Ferrari wystartowało z Belgii, zakończyła się w Austin. 

Następnego dnia SF90 Sebastian Vettel et Charles Leclerc nigdzie nie osiągnęły wyścigowego tempa. Sytuacja, która doprowadziła snajpera Max Verstappen wytoczyć ciężką artylerię, twierdząc, że „był trudniej wygrać, jeśli nie oszukujesz „. Atmosfera. 

Dwa tygodnie później przed spotkaniem w Brazylii wysłano nowe wezwania do składania zamówień, w których zatwierdzono w szczególności dodanie drugiego przepływomierza od 2020 r. Chociaż rywale Maranello nie złożyli żadnej oficjalnej skargi, FIA zdecydowała się po przeglądzie sprawdzić układ paliwowy 3 samochodów Runda Interlagos: Red Bull, Ferrari i a Haas który wykorzystuje ten sam włoski materiał pędny, co zespół Maranello. Następnie nastąpiło długie i dokładne dochodzenie, które doprowadziło do obecnej sytuacji wybuchowej. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)