W Alfa Romeo, jeśli wydajność jest, nadal brakuje niezawodności. Podczas ostatniego Grand Prix w Austrii Guanyu-Zhou doznał przerwy w dostawie prądu podczas okrążenia instalacyjnego wyścigu Sprint. Valtteri Bottas przez cały wyścig musiał uporać się z problemem silnika. Fin, który przyznał, że jeszcze tego nie zrobił „100% pewności” w poprawkach dokonanych przez jego zespół, wydawał się jednak optymistycznie nastawiony do prac prowadzonych w Hinwil.
„Robimy postępy, to pewne. Myślę, że kontrolujemy o wiele więcej rzeczy znacznie lepiej niż na początku sezonu., powiedział w czwartek kierowca Alfa Romeo przed Grand Prix Francji. „Nadal nie mamy 100% pewności, ponieważ mieliśmy tak wiele problemów. Od dawna jest to priorytet numer jeden w podsumowaniach po wyścigu: niezawodność i identyfikacja problemów, zanim one wystąpią. »
Od początku sezonu każdy weekend niesie ze sobą problemy dla włosko-szwajcarskiej drużyny. Pomimo samochodu o wysokich osiągach na każdym torze, niebezpieczna niezawodność C42 kosztowała już duże punkty w mistrzostwach. Valtteri Bottas uważa, że nie wszystkie problemy leżą po stronie Alfy Romeo. „Robimy wszystko, co w naszej mocy, w ramach dostępnych środków. Ponadto współpracujemy bardzo blisko Ferrari, ponieważ wystąpiły również problemy niezwiązane z Sauberem jako takim. Wystąpiły problemy związane z jednostką napędową. »
Nowe sprzęgło dla Alfy Romeo w Le Castellet
Kolejna słabość C42 od początku sezonu: sprzęgło. Obaj kierowcy mieli wiele trudności na starcie wyścigu. We Francji Alfa Romeo i Ferrari zapewnią nowe rozwiązanie w zakresie jednomiejscowy. „Mamy tutaj nowe sprzęgło, które po raz pierwszy wypróbujemy podczas testów. To coś, nad czym Ferrari pracowało od jakiegoś czasu– wyjaśnił Valtteri Bottas. Na początku średnio tracimy pozycje. Nie jest to fajne, bo środek stawki jest tak ciasny, że gdy już kogoś stracisz i utkniesz na 20 okrążeń, nie ułatwia ci to życia. »
Fiński kierowca szczegółowo opowiedział także o przyczynach problemu ze sprzęgłem w Alfa Romeo. „Główną słabością były oscylacje. Na torach o niskiej przyczepności trzeba bardziej ślizgać sprzęgło, co powoduje większe oscylacje. Brakuje również konsekwencji w sposobie gryzienia i sposobie rozpoczęcia. Na torach o większej przyczepności nie stanowi to większego problemu. » Były pilot Mercedes przyznał, że w Sauberze miał miejsce długi okres adaptacji z różnymi częściami. „Kształt łopatki sprzęgła był zupełnie inny od tego, do czego byłem przyzwyczajony, więc musieliśmy trochę nad tym popracować. »
W upale panującym na południu Francji Alfa Romeo C42 zostanie wystawiona na próbę. Zespół włosko-szwajcarski liczy na dobry wynik po zerowej liczbie punktów w Austrii i przed ważnymi wydarzeniami na Węgrzech.
CZYTAJ TAKŻE > Hamilton uważa, że Alonso jest jego największym przeciwnikiem w Formule 1
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)