Formuła 1 jest samokrytyczna

Sezon Formuły 1 ledwo się zaczął, a rewolucja już trwa. Jak uatrakcyjnić wyścigi? Każdy ma swój własny pomysł. Jednak wszyscy są jednomyślni co do braku zainteresowania pierwszym wyścigiem w tym roku.

opublikowany 15/03/2010 à 14:56

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Formuła 1 jest samokrytyczna

W sobotę, po zajęciu pierwszego miejsca w kwalifikacjach, Sebastian Vettel był szczęśliwy, zaskoczony swoim występem, ale także nie miał pojęcia, jak przebiega wyścig. „ To może być naprawdę ekscytujące lub może być naprawdę nudne „, zwierzył się. 48 godzin po tych słowach na padoku wszyscy zdecydowali: nie było w nim pasji.

Podobnie Fernando Alonsozwycięzca inauguracyjnego wyścigu sezonu 2009 przyznaje, że jest problem. „ Kwalifikacje i start wydają się być kluczowymi punktami w tym sezonie– mówi pilot Ferrari. Po pierwszym zakręcie pozycje były już mniej więcej ustalone. » Rzeczywiście, klasyfikacja na koniec pierwszej rundy – Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Hamilton, Schumacher, Webber, Button – potem niewiele się zmieniło.

Vettel stracił trzy miejsca z powodu utraty mocy (awaria świecy zapłonowej), Hamilton wykorzystał swoją strategię zmiany opon, aby wyprzedzić Rosberga, a Button wyprzedził Webbera po jego pit stopie. „ To nie jest najbardziej ekscytujące Grand Prix, w jakim brałem udział. », potwierdza Mark Webber, wreszcie ósmy. „ Światowej klasy kierowcy, których miałem przed sobą, nie popełnili żadnego błędu. »

Lewis Hamilton potwierdza to wrażenie. „ To było szczególne wyzwanie „, mówi o rozpoczęciu całego wyścigu z bakiem pełnym paliwa. „ Ale z pewnością nie to sprawi, że wyścigi będą bardziej ekscytujące, mając nadzieję na sprowokowanie do wyprzedzania. Nie mogłem podążać za Nico (Rosbergiem). Byłem blisko niego, ale w szybkich sektorach moje opony nie zapewniały mi wystarczającej przyczepności, aby z nim walczyć. »

Ze swojej strony, Michael Schumacher (Mercedes) nie mówi nic więcej. Za jego powrót do Formuła 1, siedmiokrotny mistrz świata zajął szóste miejsce, nie mogąc liczyć na awans. „ Zrobiłem co mogłem. Jednak wyprzedzenie tutaj było niemożliwe. Świetnie się bawiłem, ale teraz musimy dużo pracować, aby dogonić tych, którzy są przed nami. »

Kierowcy są jednomyślni: wersja przepisów Formuły 1 z 2010 roku sprawiła, że ​​wyścigi usypiały. Miłośnicy najwyższej kategorii jednomiejscowych samochodów nie będą mieli przyjemności śledzić procesji samochodów przez cały sezon, nawet przy prędkości 300 km/h i pod słońcem. Niektórzy już proponują rozwiązania.

Martin Whitmarsh, prezes FOTA (stowarzyszenie zespołów F1) i szef zespołu McLarensugeruje zatem przegląd regulaminu w celu wzięcia udziału w bardziej ekscytujących wyścigach. „ Należeliśmy do tych, którzy domagali się dwóch obowiązkowych postojów na wyścig, aby nie stracić całego zainteresowania torem. Potrzebujemy również opon ultramiękkich, które mogą ulegać degradacji znacznie szybciej niż obecne „super miękkie”. Trzymali się zbyt długo. » Takie propozycje nie gwarantują jednak ożywienia widowiska, gdyż wszystkie zespoły w ten sam sposób starają się dostosować do zmian w regulaminach.

Ze swojej strony, Sir Frank Williamsobecny od wielu lat w alei serwisowej, uważa, że ​​konstrukcja torów musi ewoluować. Zbyt wolny tor Sakhir i jego liczne zakręty nie pomogły w zwiększeniu wyprzedzania. „ Bardzo niepokojący problem », rozpoznaje dyrektor stajni Grove: „ Nie ma magicznej recepty, ale zmiana może pomóc w wyścigu na torach z dłuższymi prostymi i szerszymi strefami odbiegu. »

Na padoku wszyscy są świadomi problemu. Jeśli tendencja utrzyma się w Australii, w weekend 26-28 marca propozycje powinny napływać. Ale czy istnieje rozwiązanie, które w końcu oferuje ekscytujące wyścigi? Ankieta zaproponowana przez AUTOhebdo.fr daje jednoznaczny wniosek: 75% z Was uznało Grand Prix Bahrajnu za nudne. F1 musi dokonać introspekcji, jeśli chce zobaczyć odrodzenie się wśród swoich wiernych pasji do niedzielnych GP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz