Formuła 1 kontynuuje rozwój paliw syntetycznych na rok 2026

Chociaż wprowadzenie paliw w 100% syntetycznych i odnawialnych powinno nastąpić do 2026 r., Formuła 1 kontynuuje badania i testy za kulisami.

opublikowany 26/07/2022 à 16:35

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Formuła 1 kontynuuje rozwój paliw syntetycznych na rok 2026

Formuła 1 powinna przyjąć paliwa syntetyczne w 2026 r. © Marc de Mattia / DPPI

Jeśli w 2022 roku doświadczyliśmy rewolucji w aerodynamice, to już za kilka sezonów czeka nas nowa, tym razem dotycząca silników. W 2026 roku, gdyby udało się przerobić jednostki napędowe, powinno pojawić się także coś nowego: paliwa w 100% syntetyczne. Rozwiązanie przyjęte już przez Mistrzostwa ŚwiataWytrzymałość od tego sezonu i kto jest w drodze do F1 W nadchodzących latach.

Wprowadzenie w pełni odnawialnego paliwa jest częścią dążenia do osiągnięcia „zero emisji dwutlenku węgla” do 2030 roku. Dyrektor techniczny F1 Pat Symonds kieruje także zespołem odpowiedzialnym za stworzenie tego rewolucyjnego paliwa. „To fascynujące wyzwanie, oświadczył były brytyjski inżynier. Kiedy zacząłem o tym opowiadać, nikt nie wiedział, o czym mówię i szczerze mówiąc, nie jestem pewien, czy naprawdę wiedziałem. Dlatego przeprowadziłem wiele badań na ten temat. Ściśle współpracowaliśmy z FIA, która ma dwóch bardzo dobrych specjalistów od paliw, i otrzymaliśmy dużą pomoc od naszego partnera Aramco. »

Od 2022 roku nowe paliwo używane przez zespoły, E10, zawiera 10% etanolu odnawialnego. Paliwo, które F1 zużyje za nieco ponad trzy lata, będzie wyjątkowe i stworzone w laboratorium. „Pracujemy nad paliwem o całkowicie neutralnym śladzie węglowym, tak aby węgiel wykorzystany do produkcji tego paliwa stanowił tę samą ilość, co węgiel emitowany przez silnik spalinowy, wyjaśnił Ross Brawn, dyrektor sportowy F1. Oznacza to, że silniki nie będą emitować więcej CO2 w powietrzu. »

Przetestowano już 39 mieszanek paliw, mówi Symonds

Obecnie nie ratyfikowano jeszcze niczego w zakresie przepisów na rok 2026. Brawn i Symonds wskazują, że efektem przejścia na paliwo całkowicie odnawialne byłoby „niesamowite osiągnięcie i fantastyczna wiadomość dla świata, że ​​istnieją też inne rozwiązania. »

„Współpracowaliśmy z Aramco i przetestowaliśmy obecnie 39 mieszanek paliw”, szczegółowy Pat Symonds. „Pozwoliło nam to zrozumieć wpływ różnych rodzajów mieszanek, które można zastosować w paliwie zrównoważonym. Testowaliśmy je w jednocylindrowym zespole napędowym Formuły 1, więc są to testy reprezentatywne. Myślę, że to pomogło przyspieszyć nasz postęp. »

Od chwili obecnej do wprowadzenia na rynek w 2026 r. paliwa syntetyczne są coraz częściej stosowane w innych kategoriach. Po WEC, IndyCar wprowadzi na rynek paliwo w 100% odnawialne w 2023 roku. W szczególności Super GT i F4 France również zdecydowały się na użycie materiałów syntetycznych, które sprawdzają się również w przypadku ram historycznych. W czerwcu 4 samochody biorące udział w wyścigu Le Mans Classic korzystały z paliwa syntetycznego stworzonego przez firmę Aramco. Sebastian Vettel ze swojej strony wykonał okrążenie demonstracyjne na torze Silverstone na Williamsie FW14B z 1992 r z paliwem odnawialnym.

CZYTAJ TAKŻE > WEC 2022 – Mistrzostwa stają się zielone

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz