„Najlepsza wersja” Leclerca na nowy sezon

Po obiecującym, ale niewystarczającym do tytułu roku 2022, Leclerc rozpoczyna nadchodzącą kampanię w „najlepszej wersji siebie”.

opublikowany 03/03/2023 à 09:42

Elie-Sara Couttet

0 Zobacz komentarze)

„Najlepsza wersja” Leclerca na nowy sezon

Rok 2023, właściwy dla Charlesa Leclerca? ©Xavi Bonilla / DPPI

Sezon 2022 był dla nas ogromnym krokiem naprzód Ferrari, ale niewystarczające, aby pozbawić Max Verstappen drugiego tytułu. Honorowe miejsce wicemistrza szybko zniknęło Charles Leclerc w podcaście Beyond The Grid, " W latach 2020 i 2021 często zapominamy, skąd pochodzimy, on zaczyna, ale dobrze też mieć taką mentalność. Bycie drugim nie wystarczy. Zrobiliśmy duży krok do przodu, ale nie na tyle, aby zdobyć mistrzostwo świata, dlatego pod koniec roku byliśmy wobec siebie bardzo krytyczni i staraliśmy się poprawić wszystkie obszary, w których mogliśmy. » Po bardziej zachęcającym początku sezonu, kiedy kierowca Ferrari wygrał pierwszy w tym roku wyścig w Bahrajnie, a następnie w Melbourne (Australia), rywalizacja z Liverpoolem była niemożliwa czerwony Byk w środku sezonu. Spadek wydajności i wyników, który nr 16 uważa za wieloczynnikowy: „ Mieliśmy problemy z niezawodnością, problemy ze strategią, popełniłem błąd na Paulu Ricardie i straciłem 25 punktów, ponieważ jestem pewien, że mogliśmy wygrać. Podsumowując, spowodowało to, że straciliśmy dynamikę. »

Nic jednak nie podważa morale Leclerca, który po intensywnej zimie treningów w wysokich górach prezentuje się w 2023 roku w „najlepszej wersji” siebie: „ To sport, w którym zawsze się doskonalisz i uczysz, niezależnie od tego, czy jest to dobry, czy zły dzień. »

Naprawa zeszłorocznych problemów

Pomimo imponującej konkurencyjności na początku sezonu, Scuderię dopadło kilka problemów, z którymi borykała się aż do ostatniego Grand Prix. Przede wszystkim chodzi o niezawodność, ale pod tym względem Leclerc jest „ całkiem pewni, że poczyniliśmy postępy, ale poczekajmy „. Dużo pracy włożono także w dział strategii, co i tutaj kosztowało Monako cenne punkty przez cały sezon. Frédéric Vasseur, który od początku roku stoi na czele Ferrari, zastąpił nawet szefa strategii: Inaki Rudea został zwolniony na rzecz Ravina Jaina. 

SF-75 miał również problemy z utrzymaniem opon w wystarczająco dobrym stanie, aby utrzymać osiągi. „ Uważam, że degradacja opon pod koniec roku nie była aż tak znacząca, w tym sensie, że samochód był po prostu wolniejszy od Red Bulla., analizuje Leclerc. Kiedy od początku wyścigu musisz mocniej naciskać, aby utrzymać się na torze, szybciej niszczysz opony i widzisz większą degradację. Na początku sezonu, będąc bardziej konkurencyjnymi, mogliśmy poświęcić więcej czasu na zarządzanie oponami. »

Spieszy jednak dodać: „ To nie jest wymówka. Na początku roku mieliśmy dobry samochód, więc to nie usprawiedliwia błędów na początku sezonu. »

 

Leclerc był także kilkakrotnie krytykowany za brak inicjatywy, gdy w boksie przyszedł czas na panikę. 25-letni kierowca został szczególnie porównany do swojego kolegi z zespołu Carlos SainzHiszpan nie wahał się rzucić wyzwania strategii zaproponowanej przez zespół. Czy Monako zamierza przyjąć takie podejście? „ Jasno już wyraziłem się, czego chcę w zespole. Nie będę bardziej gadatliwy, bo nie obchodzi mnie, co ludzie myślą– twierdzi. Dla mnie liczy się to, aby czuć się dobrze i dać z siebie wszystko, aby zespół mógł się poprawić, to mój pierwszy cel. »

« Jeśli chodzi o bycie bardziej rozmownym w samochodzie i podejmowanie większej odpowiedzialności za decyzje, kontynuuje Leclerc, Nie sądzę, że jest to właściwe rozwiązanie. Ludzie nie zdają sobie sprawy, jak mało informacji mamy z samochodu na temat ogólnej sytuacji podczas wyścigu. Wierzę, że jeśli poprawimy się jako zespół, razem staniemy się najlepsi, wtedy zdobędziemy mistrzostwa. »

Nie ma zatem zmiany podejścia, pomimo presji wywieranej na zespół i jego kierowców. Po rozstrzygających testach zimowych dla Scuderii, sezonie ciężkiej nauki i Vasseurze za sterami, zespół ma nadzieję, że rok 2023 będzie dobry. Ale z drugiej strony wydaje się, że Red Bull również poczynił postępy, a RB19 zdominował swoich konkurentów podczas testów.

CZYTAJ TAKŻE > Po obiecujących testach w Ferrari „atmosfera jest idealna”.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz