Powrót Grand Prix Holandii w kalendarzu Formuły 1 od wiosny 2020 r nie obędzie się bez postawienia kilku pytań. Rzeczywiście, niektórzy kierowcy obawiają się braku widowisk po stronie Zandvoort.
Przesłuchiwany na padoku w Barcelonie (Hiszpania), Daniel Ricciardo (Renault) nie omieszkała zwrócić uwagi na wąskość toru. „Tor jest bardzo szybki, staromodny i jeśli chodzi o jazdę, daje mnóstwo frajdy. Ale jest dokładnie szybki i wąski w niektórych miejscach, moim zdaniem wyprzedzanie nie będzie ekscytujące.”– mówi Australijczyk.
Podczas testów DTM i Turystyki (WTCC i WTCR), najważniejsze możliwości wyprzedzania znajdują się na końcu głównej prostej (o długości 678 m), na zakręcie Tarzan... i to wszystko. Trasa ma 14 zakrętów na długości 4,307 km, strome podjazdy i mnóstwo szybkich zakrętów.
I oto jest: nasza własna animacja utworu. Przyjrzyjmy się bliżej obwodowi animowanemu przez @F1 #HolenderskiGP pic.twitter.com/ChOMtunGZs
— Obwód Zandvoort (@CPZtweets) 14 maja 2019
« Przy obecnej szerokości samochodów prawdopodobnie przypominałaby tor miejski w niektórych miejscach, a w innych z dużą prędkością– kontynuuje Daniel Ricciardo. Zobaczymy, ale myślę, że trudno będzie spodziewać się ekscytującego wyścigu. » Sebastian Vettel (Ferrari) bez ogródek stwierdził, że tor w Barcelonie jest oferowany „zdecydowanie więcej wyprzedzania niż w Zandvoort”, To pokazuje, że według czterokrotnego mistrza świata program może być słaby!
Niemiec, miłośnik historii swojego sportu i staromodnych tras, obawia się, że Zandvoort zostanie zakłócony ze względów bezpieczeństwa. „Jeśli tam pojedziemy, żwiru już tam nie będzie”. obawiał się podczas katalońskiej konferencji prasowej.
Na ten temat wyciekło niewiele informacji. Jan Lammers, rzecznik organizacji Grand Prix Holandii, powiedział po prostu: „Aby odpowiedzieć na pragnienia F1 oraz standardy wymagane przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), tor i infrastruktura zostaną zmodernizowane w niektórych obszarach. »
Jean Todt, prezes FIA, przyznaje, że on „Koniecznych jest wiele przygotowań, aby zapewnić na torze poziom bezpieczeństwa niezbędny do organizacji F1”. Czy piaskownice, gatunek zagrożony na współczesnych szlakach, zostaną zachowane? W każdym razie przylegające do nich wydmy holenderskie byłyby dobrym materiałem do spowalniania samochodów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)