GP Kanady „odkrywcą” dla Renault

Renault Sport F1 ciężko pracuje, aby nadrobić lukę w rozwoju swojej jednostki napędowej. GP Kanady będzie dobrym ćwiczeniem porównawczym, pozwalającym porównać się z innymi producentami silników.

opublikowany 04/06/2014 à 18:07

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

GP Kanady „odkrywcą” dla Renault

Turbo/hybrydowy silnik V6 o pojemności 1.6 l Renault Sport F1 postępuje, ale problemy z niezawodnością nadal występują, co pokazało Grand Prix Monako wraz z wycofaniem się zawodników Sebastian Vettel i Jean-Érica Vergne’a. „Wprowadzimy w Kanadzie nowe rozwiązania, mające przede wszystkim na celu poprawę niezawodności”, wyjaśnia Rémi Taffin, dyrektor ds. operacji na torze Wirusy-Châtillon. „Mamy w szczególności podział na jednomiejscowy Vettela i zidentyfikował jego pochodzenie: wynikało to z problemu mechanicznego zlokalizowanego w MGU-H. Dana część została ponownie zbadana, a następnie wzmocniliśmy elementy sterujące na końcu linii, aby uczynić komponent bardziej wytrzymałym. Z Toro Rossoszczegółowo przeanalizowaliśmy problemy z układem wydechowym, których doświadczył zespół, i zobaczyliśmy, jak możemy zapobiec ich ponownemu pojawieniu się w przyszłości. Udoskonaliliśmy naszą diagnostykę i poprawiliśmy ogólną wiedzę na temat układu wydechowego i jego zachowania w samochodzie. »

Tor Gillesa Villeneuve’a, ze swoimi długimi prostymi liniami, powinien dobrze nadawać się do boulderingu Mercedes. Grand Prix Kanady będzie zatem dobrym sprawdzianem dla Renault Sport F1, które na początku sezonu wskazywało, że opóźnienie zostanie nadrobione w Montrealu. „Tor ma tylko kilka zwojów; trudno będzie odzyskać energię podczas hamowania na MGU-K, kierowcy rzadko zdejmują nogę podczas okrążenia”, dodaje Rémi Taffin. „Dlatego nacisk zostanie położony na MGU-H, który będzie pobierał energię ze gazów spalinowych. W Kanadzie rzeczywiście będziemy flirtować z limitem zużycia paliwa i będziemy potrzebować jak najwięcej energii. Biorąc to pod uwagę, zadbamy o znalezienie właściwej równowagi pomiędzy energią elektryczną a tradycyjną benzyną, aby wybrać najlepszy sposób wykorzystania paliwa podczas wyścigu... Z pewnością musimy wykazać się realizmem i pokorą, ale to Grand Prix będzie doskonałe odkrywając, w jakim stopniu udało nam się podnieść po delikatnych testach zimowych, a także pracy, która pozostaje do wykonania. »

0 Zobacz komentarze)