Halo dzieli padok F1

Ogłoszenie wdrożenia Halo w 2018 roku wywołało rozbieżną krytykę w padoku F1.

opublikowany 28/07/2017 à 13:34

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Halo dzieli padok F1

Ogłoszenie wdrożenia Halo – systemu ochrony kokpitu, wdrożonego w 2018 roku, wywołało ostre reakcje wśród padoku F1. Kilku pilotów wyraziło negatywną opinię na temat tego elementu bezpieczeństwa, modyfikując wizerunek jednomiejscowy.

Max Verstappen był jednym z najbardziej zjadliwych podczas swojej drużyny czerwony Byk opracował wersję Shield, oferującą ochronę szkła.

„Nie podoba mi się to, nawet jeśli wszyscy musimy szanować decyzję FIA, powiedział Max Verstappen na padoku GP Węgier. „Wirtualny samochód bezpieczeństwa” pozwolił już znacznie zmniejszyć ryzyko przekroczenia prędkości pod żółtą flagą. Mocowania kół są również solidne i nie można ich już tak łatwo zgubić. Jeśli coś lata wokół samochodu, nie chroni nas to. Naprawdę nie rozumiem, po co nam to. »

Lewis Hamilton był bardziej wyważony w swoich uwagach niż Max Verstappen i nawet zachęcał FIA do wdrożenia go w innych mistrzostwach samochodów jednomiejscowych.

„Wiedzieliśmy, że to się stanie, odkąd o tym rozmawialiśmy, dodał Lewis Hamilton. Kiedy wspomnieli o 17% lepszym bezpieczeństwie, trudno było to zignorować. Z pewnością nie jest to ładne, jak już powiedzieliśmy. Wzrośnie także masa samochodów, mimo że są już za ciężkie w porównaniu z hamulcami i mam nadzieję, że zrobią w tym kierunku postęp. »

„Widząc, jak piloci trafiają w głowę, szaleństwem jest pomyśleć, jak bezbronni możemy być– podkreślił Lewis Hamilton. Głowa jest najcenniejszą częścią naszego ciała i jest wyeksponowana. Więc nie będę miał nic przeciwko. Jeśli ten system wejdzie do F1, inne dyscypliny również powinny go mieć. »

Sebastian Vettel ze swojej strony wyraźnie bronił realizacji Halo, bezpieczeństwo jest sprawą nadrzędną dla mieszkańca Stabilny Ferrari.

„Nie powinno być żadnych wątpliwości co do jego instalacji– skomentował Sebastian Vettel. Gdybyśmy zaoferowali tę ochronę Justinowi Wilsonowi (który zginął w wypadku samochodowym),IndyCar w Pocono w 2015 r.), wziąłby to. Nie możemy wrócić, ale głupotą i lekkomyślnością byłoby ignorowanie tego, wiedząc, że może pomóc w pewnych sytuacjach. »

FIA wskazała już, że Halo zostanie zmodyfikowane, co poprawi renderowanie wizualne samochodów.

0 Zobacz komentarze)