Nowy silnik F1 wywołuje debatę

Pomiędzy redukcją kosztów a chęcią eksploracji rozwiązań technicznych, F1 otrzyma w 2013 roku nowy silnik. Chociaż zespoły są zgodne, niektóre opinie są odmienne.

opublikowany 04/12/2010 à 16:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Nowy silnik F1 wywołuje debatę

Od kilku miesięcy oczekiwano pojawienia się 4-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem o pojemności 1.6 litra, gdyż jednostka miała zadebiutować w Formuła 1 z sezonu 2013. W najbliższy weekend BBC Sport potwierdza, że ​​zespoły w końcu osiągnęły porozumienie i że regulamin techniczny zostanie wkrótce opublikowany, w piątek 10 grudnia, podczas Światowej Rady FIA.

Nie wszystko było jednak proste, ponieważ niektóre zespoły nie chciały inwestować w sektor, który jest obecnie ściśle regulowany. Ponieważ nadal obowiązuje zamrożenie rozwoju silników, zespoły nie muszą się już tym martwić pod względem kryteriów wydajności i pozycji wydatków. Tym samym, zdaniem BCC, Mercedes et Ferrari chciałoby dalej działać w tym samym trybie, chcąc pozostać w epoce redukcji kosztów.

Inni sprzeciwiają się tej zmianie silnika, poczynając od Berniego Ecclestone'a, przedstawiciela posiadaczy praw komercyjnych do F1. „ Obecnie mamy bardzo dobry silnik, zwierzył się BBC. Dlaczego mielibyśmy się zmieniać, wiedząc, że będzie to kosztować miliony, czego nikt nie chce, i że grozi to zapewnieniem producentowi ogromnej przewagi? »

Mais le changement devrait toutefois se faire. Les constructeurs impliqués en F1, s?ils sont moins nombreux qu?en 2009 après la perte de BMW et Toyota, sont avant tout des motoristes et l?arrivée d?un nouveau propulseur peut leur permettre de mettre leurs qualités en avant.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz