Nowe przepisy silnikowe na rok 2021 narobią hałasu

Zasadniczy element silnika hybrydowego idzie do kosza, a producenci silników znów będą mogli wspiąć się na wieże.

opublikowany 31/10/2017 à 15:31

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Nowe przepisy silnikowe na rok 2021 narobią hałasu

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), przedstawiciele właścicieli praw F1 a zespoły spotkały się we wtorek w Paryżu, aby położyć podwaliny pod przyszłe przepisy dotyczące silników na rok 2021. Nic dziwnego, że FIA ​​potwierdziła redukcję kosztów, a blok silnika będzie zawsze wyposażony w technologia hybrydowa. Aby zaspokoić jedną z krytyki fanów pierwszorzędnej dyscypliny, poprawione zostanie brzmienie silnika.

Główną niewiadomą tego spotkania pozostanie architektura silnika Turbohybrydowy silnik V6 o pojemności 1,6 litra. F1 nie powróci do bardziej „historycznych” silników, takich jak wolnossące V8. Dla'zwiększyć hałas jednomiejscowych, producenci silników będą mogli to zrobić zwiększyć o 3 obr./min działanie bloku. Obecnie moc jest ograniczona do 15 000 obr./min, więc wartości powinny być bliższe okresowi atmosferycznemu V8 (18 000 obr./min). MGU-H (odzyskiwanie energii cieplnej ze gazów spalinowych), część najtrudniejsza do zapewnienia niezawodności od czasu jej wejścia w życie w 2014 r., będzie czysto i prosto skasowany.

I odwrotnie MGU-K (odzysk energii kinetycznej podczas faz hamowania). „zwiększenie” mocy, ale przede wszystkim będzie uruchamiany ręcznie przez kierowcę w kokpicie, podobnie jak KERS w 2009 r. oraz w latach 2011–2013. Według FIA proces ten pozwoli również zaoszczędzić energię przez kilka okrążeń przed jej przywróceniem; Według Federacji MGU-K stanie się elementem strategicznym.

W swojej polityce redukcji kosztów zdecydowano, że wielkość turbosprężarki będzie kontrolowana, a waga ograniczona. Wewnętrzna konstrukcja silnika zostanie określona na wczesnym etapie, aby zniechęcić do ewentualnych projektów "skrajny". Dostawy paliwa będą ściśle monitorowane, być może przy spadku zużycia, bez podawania przez FIA żadnych dalszych informacji. Elektronika asemblera zostanie ujednolicona, podobnie jak baterie.

Wreszcie, wygląd zewnętrzny silnika zostanie „szczegółowo określony” z wyprzedzeniem producentom silników, aby ułatwić umieszczenie bloku w podwoziu pojazdu jednomiejscowyw tak zwanej strategii "Podłącz i graj" („podłącz i uruchom”). Dane te są przeznaczone dla zespołów klientów (Force India, Williams, Haas, Toro Rosso, czerwony Byk, McLaren): muszą kupować różne elementy mechaniczne osobno, co utrudnia ogólną pracę zespołu podwozie-silnik-przekładnia.

Spotkania pomiędzy wszystkimi zawodnikami biorącymi udział w konkursie będą kontynuowane przez następne 12 miesięcy, głównie w celu kontynuowania tematu: a redukcja kosztów. Pełny regulamin silników na rok 2021 zostanie opublikowany pod koniec 2017 r. Planowanie testów na stanowisku badawczym i inne dyskusje na temat rozwoju będą prowadzone do końca 2018 r.

Ross Brawn, dyrektor zarządzający F1, wyjaśnia, że ​​najwyższe szczeble tego sportu „wysłuchałem opinii fanów na temat obecnego silnika”. „Wysłuchaliśmy ich propozycji w celu zdefiniowania prostszego, tańszego i głośniejszego zespołu silnika, który mógłby ułatwić pojawienie się nowych producentów. Nowa F1 ma na celu stać się wiodącym sportem na arenie światowej, będąc jednocześnie najnowocześniejszą technologią. Musimy w trwały sposób wywołać emocje wśród entuzjastów w każdym wieku. Wierzymy, że przyszły silnik będzie do tego zdolny. »

0 Zobacz komentarze)