Nie skomentował jeszcze tej sprawy Piastrowie. Mohammed Ben Sulayem w końcu zabrał głos na temat przeciwnego konfliktu McLaren et Alpine dotyczące młodego australijskiego pilota. Na Twitterze prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) przypomniał rolę CRB (Komisji Uznawania Kontraktów), ponawiając swoje zaufanie do podmiotu prawnego, który rozwiąże tę sprawę. „Komisja ds. uznawania umów kierowców FiA (CRB) została powołana, aby zająć się priorytetowymi kwestiami umownymi pomiędzy kierowcami a zespołami. F1. Dlatego też odraczamy ich decyzję o rozwiązaniu jakiegokolwiek konfliktu. »
Połączenia @FiARada ds. uznawania umów kierowców (CRB) została utworzona w celu zajmowania się kwestiami priorytetów umów pomiędzy kierowcami a @F1 zespoły. Dlatego polegamy na ich decyzji w sprawie rozwiązania każdego konfliktu.
- Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) 11 sierpnia 2022 r.
Dla przypomnienia, CRB, rada utworzona przez FIA w celu zapewnienia przestrzegania umów „kierowców”, nie znalazła niczego złego w pergaminie sporządzonym przez prawników zespołu McLarena. Nie ma w tym dokumencie wady formalnej, która łączy ekipę Woking z australijskim kandydatem z roku budżetowego 2023. CRB potwierdziła jednak także ważność kontraktu łączącego Oscara Piastriego z Alpine dla 2022.
CZYTAJ TAKŻE > Sprawa Piastriego: podwójnie „ważny” kontrakt
Sprawa Piastriego wkrótce przed sądem?
Kilka dni po rozpoczęciu afery Otmar Szafnauer oświadczył, że chce skierować spór do sądu. „Idąc do Wysokiego Trybunału Sprawiedliwości, jest ponad 90% pewności, że to zrobimy”– wyjaśnił dyrektor zespołu Alpinedla Reutera.
Zanim jednak udam się do sądu, Alpine zamierza skontaktować się z CRB w celu konsultacji możliwych środków odwoławczych. „Jeśli CRB powie: „Twoja licencja jest ważna tylko pod adresem Alpine ”, a on (Piastri) mówi: «To świetnie, ale nigdy dla nich nie będę jeździł, posiedzę rok», to trzeba udać się do Sądu Najwyższego po odszkodowanie”.– sprecyzował Szafnauer. Zespół francuski nadal liczy, że australijski kierowca pojedzie dla Bluesa w 2023 roku. W razie potrzeby zespółEnstone mógłby żądać znacznej rekompensaty finansowej.
CZYTAJ TAKŻE > Mohammed Ben Sulayem ogłasza finalizację przepisów dotyczących silników na rok 2026
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)