Ostateczny regulamin sportowy FIA na rok 2014

FIA zaprezentowała ostateczną wersję regulaminu sportowego na nadchodzący sezon. Szybki przegląd niektórych nowych funkcji.

opublikowany 12/12/2013 à 16:00

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Ostateczny regulamin sportowy FIA na rok 2014

Jak wiemy, regulaminy FIA z roku na rok regularnie podlegają modyfikacjom. Opublikowana dzisiaj wersja utrwaliła różne mniej lub bardziej kontrowersyjne środki przyjęte w ciągu ostatniego tygodnia.

Na początek potwierdził się ten, o którym w ostatnich dniach zrobiło się głośno w gazetach, a mianowicie podwojenie punktów podczas finałowego wyścigu w Abu Zabi. Raczej słabo przyjęty przez kierowców, w tym przez aktualnego czterokrotnego mistrza świata Sebastian Vettel, ta nowość być może mogłaby zmienić sytuację podczas ostatniej rundy 2014 roku na torze Yas Marina.

Zgodnie z przewidywaniami, trofeum otrzyma kierowca, który w sezonie zdobędzie najwięcej poletek. Kotły, których Baby Schumi będzie pożądać.

Wciąż mając na uwadze najnowsze decyzje FIA, unikalny numer, który kierowcy będą musieli wybierać w przyszłym roku, musi być wyraźnie wypisany na przodzie samochodu. jednomiejscowy i na kasku. Tutaj łączymy to, co zostało zrobione NASCAR gdzie samochody w widoczny sposób wyświetlają numer na drzwiach i nazwisko kierowcy na przedniej szybie.

Nowe do testów

FIA podała także nowe wytyczne dotyczące prywatnych sesji testowych, które będą organizowane w trakcie sezonu. Biegi te mogą być organizowane po każdym Grand Prix sezonu. Zimowa sesja testów w 2014 r. zostanie zarezerwowana dla opon deszczowych.
Jeśli chodzi o treningi swobodne, tym razem czterech kierowców będzie mogło na zmianę dzielić miejsca podczas pierwszych i drugich treningów. Pomysł, który powinien zostać doceniony przez młodych kierowców.

Dodatkowa kara w represyjnym arsenale

Stewardzi będą mieli do dyspozycji nową potencjalną karę. Jeżeli kierowca zostanie zwolniony z boksów w niebezpieczny sposób podczas treningów, sędziowie mogą nałożyć karę za umieszczenie na polach startowych, w zależności od powagi zdarzenia.

Aby zakończyć wielkie działania, piloci nie będą musieli z nich korzystać " zrównoważony " przejazdu poza trasą. Kara pozostanie w gestii władz wyścigowych.

0 Zobacz komentarze)