SREC kosztowałby 100 milionów

Według kilku źródeł zespoły, które zdecydowały się opracować system odzyskiwania energii kinetycznej tej zimy, wydały około 100 milionów euro. Inwestycja, której opłacalność jest więcej niż wątpliwa.

opublikowany 23/07/2009 à 09:50

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

SREC kosztowałby 100 milionów

Cztery zespoły zdecydowały się opracować SREC (KERS w języku angielskim): BMW Sauber, Ferrari, McLaren-Mercedes et Renault. Od początku sezonu BMW Sauber i Renault zdecydowały się porzucić ten ciężki i słabo działający system. Ferrari nadal go używa, a McLaren woli nie używać go na wszystkich torach.

Początkowo szacowany na nieco ponad 60 milionów dolarów, całkowity koszt opracowania SREC osiągnąłby obecnie 100 milionów dolarów.

Na torze system ten głównie pomaga kierowcom w obronie ich pozycji i nie działa, jak oczekiwano, gdy został zaprezentowany, ułatwiać wyprzedzanie. Funkcja Push-to-pass nie została wymyślona na nowo.

Ostatecznie jedyną drużyną, która na tym skorzystałaby Williams. Zespół Grove pracował nad systemem, nie dostosowując go do swoich potrzeb. jednomiejscowy. Dziś Franck Williams przyznaje, że ma ważne kontakty handlowe w celu sprzedaży producentom tego systemu odzyskiwania energii kinetycznej.

0 Zobacz komentarze)