Leclerc nie rozumiał swojej strategii

Charles Leclerc (Ferrari) chce zrozumieć swoją niecodzienną strategię podczas Grand Prix Chin, która prawdopodobnie kosztowała go szansę na podium.

opublikowany 14/04/2019 à 11:01

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Leclerc nie rozumiał swojej strategii

Wisiorek que les Mercedes posuwały się spokojnie na czele Grand Prix Chin w Szanghaju w tę niedzielę, 14 kwietnia, stratedzy Stabilny dosłownie bolała głowa. Nie mogąc dotrzymać kroku Srebrnym Strzałom, Charles Leclerc et Sebastian Vettel byli aktorami krótkowzrocznej taktyki. 

Monako wykorzystał dobry start i wyprzedził swojego niemieckiego kolegę z drużyny, gdy zgasły światła. Potem jednak poskarżył się przez radio, że jest szybszy i że może zbliżyć się do lidera Lewis Hamilton podczas pierwszego przejazdu. 

W rezultacie zespół zachęcił Charlesa Leclerca, aby pozwolił swojemu liderowi przejść, z wyjątkiem tego przewaga nad Mercedesem stale rosła z każdym okrążeniem. „Kiedy zmienialiśmy miejsca, mieliśmy dokładnie takie samo tempo, więc jeszcze bardziej uszkodziłem opony” – wyjaśnia były kierowca Saubera.

Ten ostatni zapłacił następnie cenę za powrót z tyłu Max Verstappen (czerwony Byk). Zmuszony do pozostania na torze dłużej niż jego przeciwnicy z myślą o zjedzeniu ziemi podczas ostatniego przejazdu na miękkich oponach, Charles Leclerc ostatecznie założył twarde opony i wśliznął się za grupę Vettel-Verstappen, bez możliwości powrotu do tego duetu.

„Zostałem trochę dłużej na torze, nie wiem z jakich powodów, rozpoznaje Charlesa Leclerca przy mikrofonie Canal+. Muszę zapytać mój zespół. Trzeba spojrzeć na ogólny obraz wyścigu. Z mojego kokpitu było to trochę trudne do zrozumienia. Czasami jednak nie widzimy tego samego w odniesieniu do ściany boksu. »

„Musiałem spróbować. (ta taktyka) ponieważ czułem się szybszy niż Charles”– usprawiedliwia się Sebastian Vettel. Musimy zobaczyć, czy mogliśmy coś zrobić. Byłem już na tym stanowisku. » Kiedy w 2014 r Daniel Ricciardo Red Bull zawitał do jego ogrodu, czterokrotny mistrz świata był zmuszony dać pierwszeństwo młodemu Australijczykowi na tym samym obwodzie.

„Oczywiście, kiedy jesteś ukaranym kierowcą, jesteś mniej szczęśliwy niż drugi, kontynuuje Sebastian Vettel. Ale Charles jest szybki, robi wspaniałe rzeczy. Jestem szczerze zawiedziony, że obaj nie ukończyliśmy wyścigu przed Maxem (Verstappena). »

Odprawa zapowiada się napięta dla The Reds. 

Znajdź analizę chińskiego GP przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2211tygodniowo, dostępny cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz